لوله های تک لایه یکی از انواع لوله پلاستیکی هستند.  این لوله ها می ‌توانند در بازه دمایی 21- تا 95+ درجه سانتی گراد استفاده شوند. این لوله‌ ها مانع از رسوب و رشد جلبک می‌ شوند؛ و می ‌توانند عایق مناسبی برای گرما و صدا باشند. انواع لوله تک لایه می‌ تواند؛ در برابر مواد شیمیایی، پوسیدگی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی داشته باشند. لوله آبرسانی تک لایه که از جنس پلی پروپیلن است؛ دارای ویژگی های بسیاری می باشد. وجود این ویژگی ها توانسته باعث استفاده گسترده از این لوله ها در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. ‫ لوله تک لایه سفید از پلیمر پلی پروپیلن ساحته شده؛ که به وسیله جوش حرارتی (اتو لوله کشی) به اتصالات آن متصل می گردد. این لوله پلاستیکی را می توانید از زانکو که تخصصی ترین سایت لوله، اتصالات و تاسیسات است؛ خریداری کنید. برای این این اتصالات پلاستیکی لوله می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

انواع لوله تک لایه

شاید شما هم اسم لوله های تک لایه پروپیلن با به اختصار pp را شنیده باشید. این لوله صنعتی کاربرد های گسترده ای دارد. این نام ها اسم لوله های تک لایه می باشند؛ که با توجه به جنس آن ها به عنوان انتقال آب در مصارف خانگی به کار می روند.  در گذشته این لوله ها اغلب به رنگ سبز تولید می شدند. این لوله را می توانید در مکان های مختلفی ببینید. از این رو گاهی شنیده می شد؛ که به این لوله تک لایه، لوله سبز هم می گفتند. برای خرید این لوله به صورت عمده نیز می توانید از زانکو خریداری کنید. لوله تک لایه در اثر پیشرفت تکنولوژی تولید شدند؛ این پیشرفت تا جایی ادامه پیدا کرد که توانست؛ لوله کشی آب خانه ها را از فلزی به استفاده از لوله تک لایه تبدیل کند. این لوله صنعتی انواع مختلفی دارد.

 از این رو می توان گفت که این لوله تک لایه با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن ها؛  به یکی از مهم ترین عناصر در تاسیسات ساختمان تبدیل شده است. لوله و اتصالات تک لایه که همان لوله های پلیمری یا سفید هستند؛ در برابر فشار و حرارت مقاومت خوبی دارند. جایگزین واقعی لوله های دیگر اعم از گالوانیزه، فولادی و مسی شده است. تاسیسات تهویه مطبوع ساختمان ها  یکی از کاربرد های این لوله صنعتی است. همچنین در محیط های اسیدی و قلیایی نیز از این لوله صنعتی استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی: اتصالات فولادی جوشی

کاربرد های لوله تک لایه

کاربرد این نوع لوله و اتصالات برای صنعت تاسیسات لوله كشی ساختمان و صنایع گوناگون؛ كه خوردگی فلزات در محیط های مرطوب اسیدی و نشت پذیر است، مطرح می شود. این نوع لوله و اتصالات دارای مزایای زیادی از قبیل ارزانی و نصب آسان هستند؛ و کاربرد آن را گسترده تر و مفید تر کرده است. هر چند این لوله ها نقاط ضعفی مانند محدودیت در انتقال حرارت یا عدم تحمل فشار و دمای بالا را دارند. کاربرد این لوله و اتصالات لایه برای انتقال اسید ها، گاز ها و فاضلاب های خورنده؛ نفت خام، فاضلاب، گاز طبیعی و سیستم های آب سرد و گرم است. لوله های پلیمری درمقایسه با لوله های سنتی مورد استفاده دارای مزایا و معایبی است؛ که مهمترین آنها مقاومت در برابر خوردگی، استفاده ساده تر، افت فشار كم تر، انعطاف پذیری و بسیاری عوامل دیگر محسوب می شود.

 کاربرد لوله و اتصالات تک لایه برای انشعاب آب شهری و روستایی؛ آبیاری كشاورزی، لوله كشی آب زیرزمینی، تاسیسات هوای فشرده، آبیاری تحت فشار، انتقال آب در صنعت سد سازی است. لوله تک لایه یکی از کاربردی ترین اقسام لوله در صنعت لوله کشی تأسیساتی است. اصلی ‌ترین وظیفه ‌ای که این اتصالات تک‌لایه دارند؛ این است که دو لوله مختلف را در مسیر های لوله ‌کشی به یک دیگر متصل کنند. لوله پلی پروپیلن تک لایه، لوله‌ ای پلیمری است؛ که انتخابی رایج برای لوله‌ کشی آب آشامیدنی محسوب می‌ شود. برای خرید لوله پلیکا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: لوله پنج لایه

ویژگی های لوله تک لایه

لوله آبرسان یا لوله سفید تک لایه وزن بسیار سبکی دارد؛ و به راحتی بر تاسیسات ساختمان نصب می ‌شود. این لوله با توجه به جنس و کیفیتی که دارد؛ آب آشامیدنی را را با بهترین کیفیت و بدون کوچک‌ ترین تغییر در طعم؛  بو و رنگ از لوله‌ ها انتقال می ‌دهد. لوله سفید پلی‌ پروپیلن به پوسیدگی و زنگ زدگی دچار نمی‌ شود. ماندگاری و عمر این لوله ‌ها به بیشتر از پنجاه سال می ‌رسد. لوله کشی با لوله تک لایه اجرای لوله کشی ساختمان با لوله تک لایه. لوله ‌های تک لایه پروپیلن سطح بسیار صاف و صیقل خورده ‌ای دارند؛ و اگر به مراقبت و نگهداری از آن ‌ها توجه داشته باشید. مقاومت و استحکام آن‌ ها در مقابل انواع آسیب دیدگی‌ ها کاهش پیدا نمی ‌کند. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی که لوله آبرسان یا لوله آذین دارد. تحمل شرایط قابلیت استفاده از آن در آبیاری با فشار زیاد است.

 این مدل از لوله ‌ها می‌ توانند در دما های بین 21- تا 95+ مورد استفاده قرار بگیرند. لوله تک لایه PP به واسطه شکل ظاهری زیبا و رنگی خوبی که دارد؛ نسبت به سایر لوله‌ ها بیشتر مورد توجه پیمانکاران قرار می‌ گیرد. نکته مثبتی که در مورد لوله تک لایه وجود دارد؛ این است که این لوله‌ ها از جمع شدن رسوب و جلبک جلو گیری می‌ کنند. لوله تک لایه پلی‌پروپیلن مانند عایق قوی برای صدا و گرما هستند. این لوله ‌ها می ‌توانند با محیط‌ های مختلف سازگاری داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: لوله فولادی

مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری

لوله تک لایه مزایای زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری نصب بسیار سریع و آسان. این موضوع می تواند هزینه های نصب لوله تک لایه را کاهش دهد. وجود خط راهنما در تمام لوله و اتصالات جهت افزایش سرعت و کیفیت لوله کشی؛ نیز یکی دیگر از مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری است.  همچنین عدم عبور نور از لوله و در نتیجه جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها نیز یکی دیگر مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری است؛ که باعث می شود برای صنایع بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. البته گزینه مناسبی برای انتقال آب شرب نیز خواهد بود. یکی دیگر از مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری قابلیت استفاده در موارد مصرف آب سرد و گرم  است. چرا که در دماهای مختلف عملکرد خود را حفظ می کند.  این لوله ها عایق حرارتی و الکتریکی  هستند. که یک مزیت مهم محسوب می شود.

زیبایی ظاهری و شفاف بودن هم از مهم ترین مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری است. همچنین یکی دیگر از مزایای این نوع لوله  افت فشار بسیار ناچیز  است. که نکته بسیار حائض اهمیتی است. استقامت داشتن در قبال شرایط تخریبی محیط و ضربه هم از دیگر موارد مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری است. مقاوم بودن در مقابل پوسیدگی و خوردگی در برابر اسید ها، بازها و … هم مورد دیگر است. همچنین این لوله ها رسوب نمی‌گیرد و هرگز نمی ‌پوسد. این مهم ترین مزایای لوله ‌های تک لایه پلیمری است که به آن ها اشاره شد.

قیمت لوله سفید تک لایه

قیمت لوله و اتصالات تک لایه بر اساس برند معتبر، کارخانه سازنده، ابعاد و سایز بندی تعیین می شود؛ و لیست انواع لوله های پلی پروپیلن در سایت های مختلف وجود دارد. یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت این نوع لوله و اتصالات نوع مواد اولیه است؛ که اگر وارداتی باشد. پس از تست و تایید شدن در پروسه تولید قرار می گیرد. تفاوت قیمت لوله و اتصالات تک لایه در برند    های گوناگون به دلیل استفاده از خط تولید با تکنولوژی به روز و آزمايشگاه های پیشرفته و مجهز است. تست كنترل كيفيت محصولات، خدمات پس از فروش، گارانتی و ضمانت مواردی هستند؛ که روی قیمت این نوع لوله و اتصالات تاثیر می گذارند. قیمت لوله و اتصالات تک لایه که به آن لوله PP، لوله های سبز یا سفید  گفته می شود؛ متفاوت است.

 چون با سایزهای 20، 25 ، 32 ، 40 ، 50 ، 63 ، 75 ، 90 و 110 میلی متر و فشار کاری 120 اتمسفر در شاخه های 4 متری تولید می شود. قیمت این نوع لوله و اتصالات باید مناسب و مقرون به صرفه باشد؛ تضمین کیفیت و اصالت کالا و خدمات و راهنمایی های پس از فروش نیز برای خریدار مهم است؛ و در نهایت بهتر است برای آگاهی از قیمت روز باید با کارشناسان فروش زانکو تماس بگیرید. شما می توانید لوله تک لایه را با بهترین قیمت از ما خریداری نمایید.

لوله تک لایه پلی پروپیلن

لوله پلی پروپیلن به دو نوع سبز رنگ و سفید رنگ در بازار وجود دارند. این لوله دارای خصوصیات مختلفی می باشد؛ که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. همچنین در بازار با نام های متعددی مانند لوله PP لوله سبز، لوله سفید، لوله سفید آب و در مواقع خیلی کم لوله تک لایه سفید نیز نامیده می شود. این لوله ها طبق استاندارد DIN-8077 برای ابعاد شامل قطر خارجی؛ قطر داخلی و ضخامت لوله و همچنین استاندارد DIN-8078 ساخته می شوند. که رنگ، علامت گذاری، وضعیت ظاهری، تحمل فشار هیدرواستاتیکی، انتقال حرات و مقاومت به ضربه در دما های پایین را شامل می شود؛ که مقاومت به ضربه در این استاندارد  حداکثر به میزان 15 ژول ضربه پاندولی در دمای صفر درجه سانتیگراد می باشد. متریال مورد استفاده برای ساخت این لوله ها شامل ماده اصلی کوپلی پروپیلن راندوم Type-3 (به اختصار P.P.R.C) و مواد افزودنی دیگر می باشد.

فروش لوله تک لایه پلی پروپیلن با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در فروشگاه لوله آنلاین. معمولا لـولـه هـای تک لایه پلی پروپیلن · آزمایش دانسیته مطابق با استاندارد ISO1183 هستند. لوله های تک لایه پلی پروپیلن با فشار کاری 120 اتمسفر در شاخه های 4 متری تولید می شود. لوله های پلی پروپیلن جزو سبک ترین لوله ها و مقاوم ترین لوله ها در برابر مواد شیمیایی هستند. لوله پلی پروپیلن به دو نوع تقسیم می شوند. لوله پلی اتیلن هم نوعی دیگر از لوله است. لوله پلی اتیلن ویژگی های خاص خود را دارد. برای آشنایی و خرید لوله پلی اتیلن روی لینک زیر کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: لوله پلی اتیلن

استاندارد های لوله تک لایه

مجموعه استاندارد هایی که برای ساخت و تولید انواع لوله‌ و اتصالات پلی پروپیلن استفاده می‌ شود، شامل استاندارد ISO کامل‌ترین استاندارد در زمینه لوله‌ های پلی پروپیلن، متعلق به سازمان بین المللی ISO تدوین شده است. آخرین استانداردی که این سازمان، برای این لوله و اتصالات منتشر کرده است؛ استاندارد ISO 15874 است. استاندارد DIN استاندارد DIN8078 مربوط به شرایط آزمایش لوله‌های پلی پروپیلن و استاندارد DIN8077 مربوط به ابعاد این محصولات تدوین شده است. استاندارد ملی ایران استاندارد ملی ایران استاندارد 6314 را در دو بخش 6314-2 مرتبط با ویژگی‌های لوله و اتصالات تک لایه و 6314-3 مرتبط با اندازه و تلورانس این محصولات منتشر کرده است. استاندار ASTM استاندارد ASTMF-2389 آمریکا، الزامات مورد نیاز برای لوله کشی آب سرد و گرم با لوله و اتصالات پلی پروپیلن را ذکر کرده است. بخش دوم استاندارد ISO 15874 جداول لگاریتمی عمر،  دما فشار برای انواع لوله های پلی پروپیلن ارائه شده است.

ساختار پلیمری لوله تک لایه پلی پروپیلن و فرایند ویژه تولید آن سبب ایجاد خواصی ویژه آن شده است. لوله تک لایه که به اسم‌های لوله پروپیلن و لوله تک لایه PP نیز شناخته می‌ شود؛ به منظور انتقال آب برای مصارف خانگی استفاده می‌ شود. لوله هاي سفید یا لوله هاي PP-R از پلی پروپیلن رندم کوپلیمر نوع 3 ساخته می شوند؛ و ظاهر آن ها مانند پلاستیک هاي عادي است. این استاندارد ها در مورد اتصالات پلاستیکی هم وجود دارد. اتصالات پلاستیکی انواع زیادی دارد. اتصالات پلاستیکی هم در زانکو عرضه می شوند.

برای سوالات خود با ما تماس بگیرید

    راه های ارتباطی

    telephone-call

    شماره تماس: 

    021-22392688

    021-22392699

    whatsapp (1)

    واتساپ:

    09120383889

    location

    آدرس:

    تهران، الهیه