اتصالات گالوانیزه دنده ای

اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای یکی از انواع اتصالات صنعتی است. این نوع اتصالات اصولی‌ ترین و پر کاربرد ترین اتصالات در صنایع مختلف می‌ باشند. این نوع اتصالات صنعتی به وسیلهٔ اتصال دو قطعه لوله یا لوله؛ به لوازم و ماشین‌ آلات صنعتی با استفاده از دنده‌ ها ایجاد می‌ شوند. گالوانیزه بودن این اتصالات به معنای پوشش دادن آن ها با لایهٔ محافظ گالوانیزه است. که به آن ها مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی را می ‌بخشد. به همین دلیل، این اتصالات در برخی صنایع و محیط ‌های خشک و مرطوب بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرند.  این محصول یکی از پر فروش ترین محصولات زانکو است. نکات مهم در خرید و استفاده از اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای را بررسی خواهیم کرد. اتصالات صنعتی انواع زیادی دارد. برای خرید انواع اتصالات صنعتی از جمله اتصالات گالوانیزه دنده ای می توانید؛ از سایت زانکو اقدام کنید.

اتصالات دنده ای گالوانیزه چیست؟

اتصالات دنده‌ای گالوانیزه، اتصالاتی هستند؛ که در فرآیند گالوانیزه سازی با یک لایهٔ پوشش فلزی گالوانیزه پوشانده شده‌اند. فرآیند گالوانیزه سازی به معنای پوشاندن قطعات فلزی با لایه‌ ای از روی یا روی آلیاژ های روی است. این لایهٔ گالوانیزه معمولاً از روی یا آلیاژ روی روی ایجاد می‌ شود؛ و به عنوان یک پوشش محافظ بر روی قطعات فلزی عمل می‌ کند. اتصالات دنده‌ ای گالوانیزه معمولاً از فولاد کربنی تولید می‌ شوند؛ و پس از تولید، به فرآیند گالوانیزه سازی تحت می ‌روند. این فرآیند شامل غوطه‌ ور کردن قطعات در حوضچه ‌ای حاوی حمام روی ذوب شده است؛ به منظور پوشاندن قطعات با لایهٔ گالوانیزه. اتصالات دنده‌ ای گالوانیزه به دلیل پوشش گالوانیزه‌ ای که بر روی آنه ا قرار دارد. مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌ زدگی دارند. این ویژگی باعث می ‌شود این اتصالات در برابر محیط‌های مرطوب، آب، مواد شیمیایی و هوای سخت بسیار مقاوم باشند.

همچنین، پوشش گالوانیزه به اتصالات دنده ‌ای استحکام مکانیکی بیشتری می ‌بخشد؛ و آن ها را قادر به تحمل فشار و فشار ضربه می‌ کند. اتصالات دنده ‌ای گالوانیزه در صنایع مختلفی مانند صنعت ساختمان؛ نفت و گاز، آب و فاضلاب، صنایع شیمیایی و غیره استفاده می ‌شوند. این محصول یکی از انواع اتصالات گالوانیزه است. اتصالات گالوانیزه هر کدام دارای ویژگی هایی است. که لازم است آن را با توجه به کاربردی که انتظار دارید خریداری نمایید. برای مشاهده انواع اتصالات گالوانیزه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: اتصالات گالوانیزه

کاربرد های اتصالات گالوانیزه دنده ای

اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای در صنایع مختلف و در برابر شرایط محیطی گوناگون بسیار پر کاربرد هستند. صنایع نفت و گاز یکی از کاربرد های اتصالات گالوانیزه دنده ای است. اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای در این صنعت برای اتصال لوله‌ ها، شیر ها، و تجهیزات دیگر به کار می ‌روند. به علت مقاومت آن ها در برابر خوردگی، زنگ‌ زدگی و شرایط محیطی سخت؛ این اتصالات در صنعت نفت و گاز بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرند. از جمله دیگر کاربرد های اتصالات گالوانیزه دنده ای در صنعت آب و فاضلاب است. در سیستم‌ های آب یاری، سیستم ‌های آب و فاضلاب شهری و صنعتی؛ اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای برای اتصال لوله‌ ها، شیر ها و تجهیزات مختلف به کار می‌ روند. این اتصالات برای مقابله با خوردگی و زنگ‌ زدگی در محیط‌ های رطوبتی و خاکی بسیار مناسب هستند. ساخت و ساز  نیز از دیگر کاربرد های اتصالات گالوانیزه دنده ای  است.

در صنعت ساخت و ساز، اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای برای سیستم‌های گرمایشی؛ سرمایشی، تهویه مطبوع و سیستم ‌های آب به کار می‌ روند. این اتصالات به عنوان اتصالات محکم و مقاوم در برابر خوردگی در سیستم‌ های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. صنعت شیمیایی نیز کاربرد های اتصالات گالوانیزه دنده ای است. در صنعت شیمیایی، اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای برای اتصال لوله ‌ها، مخازن؛ و تجهیزات دیگر استفاده می‌ شوند. این اتصالات به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و شرایط محیطی سخت، بسیار مناسب است.

کاربرد های اتصالات گالوانیزه دنده ای

خصوصیات اتصالات گالوانیزه دنده ای

اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای دارای خصوصیات متعددی هستند؛ که آن ‌ها را به یک انتخاب مناسب برای بسیاری از صنایع می ‌کند. مقاومت در برابر خوردگی یکی از مهم ترین خصوصیات اتصالات گالوانیزه دنده ای است. لایه گالوانیزه موجود بر روی اتصالات دنده‌ ای؛ آن ها را در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم می ‌سازد. این مقاومت در برابر عوامل آب، رطوبت، مواد شیمیایی و هوا سنگین می‌ تواند؛ استحکام و طول عمر اتصالات را افزایش دهد. از جمله دیگر خصوصیات اتصالات گالوانیزه دنده ای قابلیت تحمل فشار است. اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای به علت ساختار دنده و رابطهٔ محکم بین قطعات؛ قابلیت تحمل فشار و فشار ضربه را دارا هستند. این خصوصیت آن ها را در صنایعی که با فشار مایعات یا گاز ها سر و کار دارند؛ بسیار مورد استفاده قرار می ‌دهد. نصب و تعمیر آسان از جمله دیگر خصوصیات اتصالات گالوانیزه دنده ای است.

 اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای یکی از انواع اتصالات فولاید است که؛ به دلیل طراحی ساده و قابلیت جدا شدن و مجدد اتصال دادن، نصب و تعمیر آسانی دارند. این ویژگی آن ها را در مواقع نیاز به تغییرات و تعمیرات سریع واحد ها، بسیار مناسب می ‌کند. سازگاری با محیط هم یکی دیگر از خصوصیات اتصالات گالوانیزه دنده ای است. اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی متنوع؛ قابل استفاده در صنایع و محیط‌ های مختلف هستند. آن ها می ‌توانند در محیط‌ های خشک، رطوبتی، خاکی و حتی محیط‌ های شیمیایی استفاده شوند. اتصالات گالوانیزه دنده ای یکی از اتصالات فولادی است.

خرید اتصالات گالوانیزه دنده ای از زانکو

خرید اتصالات گالوانیزه دنده ای از زانکو

در خرید اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای،  زانکو  یکی از شرکت ‌های معتبر و پیشرو در این زمینه  است. در تولید اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای نیز زانکو فعال است. گواهی کیفیت یکی از مزیت های خرید از زانکو است. خوب است مطمئن شوید که اتصالاتی که قصد خریداری آن ها را دارید؛ دارای گواهی کیفیت معتبر و مورد تأیید استاندارد های بین‌المللی می‌ باشند. شرکت زانکو، به عنوان یک شرکت معتبر، معمولاً دارای گواهی‌ های کیفیت مربوطه مانند استاندارد ISO 9001 است. برای دریافت مشاوره فنی نیز می توانید با ما تماس بگیرید. در انتخاب اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای، ممکن است نیاز به مشاوره فنی داشته باشید. شرکت‌ زانکو معمولاً ارائه دهنده خدمات مشاوره فنی و می ‌توانند؛ در انتخاب صحیح اتصالات و راهنمایی در مورد نحوه استفاده صحیح آن ها به شما کمک کنند. کیفیت مواد استفاده شده در محصولات زانکو زبان زد است.

برای تجربه کیفیت بی نظیر از کیفیت مواد استفاده شده در تولید اتصالات اطمینان حاصل کنید. مواد با کیفیت باعث می‌ شوند؛  اتصالات مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی را داشته باشند. شرکت زانکو برای تولید اتصالات خود از مواد با کیفیت بالا استفاده می ‌کند. بررسی کنید که شرکت تولید کننده قادر به تأمین محدوده مورد نیاز شما است یا خیر. شرکت زانکو با تولید مجموعه‌ای گسترده این توانایی را دارد. برای خرید این محصول از زانکو می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.

مزیت های اتصالات گالوانیزه دنده ای

اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای دارای مزایای متعددی هستند؛ که آن ها را به یک گزینه مناسب در صنایع مختلف تبدیل می ‌کند. مقاومت در برابر خوردگی یکی از مهم ترین مزیت های اتصالات گالوانیزه دنده ای است. لایهٔ گالوانیزه که بر روی اتصالات دنده‌ای قرار می‌ گیرد؛ آن ها را در برابر خوردگی و زنگ ‌زدگی مقاوم می ‌سازد. این ویژگی باعث می ‌شود اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای بتوانند؛ در شرایط محیطی سخت و مستعد خوردگی مانند رطوبت، آب، مواد شیمیایی و هوا به خوبی عمل کنند؛ و دوام بیشتری داشته باشند. طول عمر بالا هم از جمله دیگر مزیت های اتصالات گالوانیزه دنده ای  می باشد. به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌ زدگی، اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای دارای طول عمر بالا هستند. طول عمر طولانی این اتصالات به معنی کاهش نیاز؛ به تعمیر و نگهداری مکرر و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می ‌باشد.

 از جمله دیگر مزیت های اتصالات گالوانیزه دنده ای قابلیت استفاده در شرایط مختلف است. اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی متنوع؛ در بسیاری از صنایع و برنامه‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. آن ها قابل استفاده در محیط‌ های خشک، رطوبتی، خاکی و حتی محیط‌ های شیمیایی می ‌باشند. قابلیت تحمل فشار هم دیگر مزیت های اتصالات گالوانیزه دنده ای می باشد. به دلیل ساختار دنده‌ ای این اتصالات و رابطهٔ محکم بین قطعات، قابلیت تحمل فشار و فشار ضربه را دارا هست.

مزیت های اتصالات گالوانیزه دنده ای

انواع اتصالات گالوانیزه دنده ای

اتصالات گالوانیزه دنده‌ ای در انواع مختلف و با اندازه‌ ها و همچنین استانداردهای متنوعی وجود دارند. اتصالات گالوانیزه دنده ‌ای، از انواع اتصالات فلزی است؛ که در صنایع مختلف و برنامه ‌های متنوع استفاده می ‌شوند. این اتصالات با ترکیب دو عنصر اصلی، یعنی دنده و نوک، امکان اتصال قطعات فلزی را فراهم می ‌کنند. این محصول یکی از اتصالات استنلس استیل است. پوشش گالوانیزه که بر روی این اتصالات قرار می ‌گیرد؛ آن ها را در برابر خوردگی و زنگ ‌زدگی محافظت می ‌کند؛ و دوام و عمر مفید آن ها را بالا می ‌برد. در ادامه به بررسی انواع اتصالات گالوانیزه دنده ای می پردازیم.

اتصالات دنده و نوک

 این نوع اتصالات شامل دو قسمت است، یعنی دنده و نوک. دنده به صورت داخلی روی لوله نصب می ‌شود؛ و نوک راهی برای اتصال به دیگر اجزای سیستم فراهم می ‌کند. اتصالات دنده و نوک در سیستم‌ های لوله‌ کشی و انتقال مایعات و گاز ها به کار می‌ روند. اتصالات دنده و نوک یکی از رایج‌ ترین و پر کاربرد ترین اتصالات در صنایع مختلف مانند صنایع نفت و گاز؛ صنایع شیمیایی، صنعت ساختمان و سایر صنایع مهندسی است. این نوع اتصالات با ترکیب دو قسمت اصلی یعنی دنده و نوک؛ به صورت محکم و مستحکم اجزای فلزی را به یک دیگر متصل می ‌کنند. اتصالات دنده و نوک قابلیت استفاده در انواع و اقسام سیستم‌ ها و لوله‌ کشی را دارا هستند. این اتصالات قابلیت اتصال لوله ‌ها، شیرآلات، تجهیزات و قطعات دیگر را فراهم می ‌کنند.

 اتصالات ترمزی

 این نوع اتصالات معمولاً برای اتصال لوله‌ ها در سیستم‌ های ترمز خودرو ها استفاده می ‌شود. اتصالات ترمزی شامل دنده‌ ها و نوک‌ ها هستند؛ که با کاربرد نیروی فشاری سیستم ترمز، به یک دیگر متصل می‌ شوند. اتصالات ترمزی، اتصالاتی هستند؛ که در سیستم‌ های ترمز خودرو ها و دستگاه‌ های صنعتی استفاده می ‌شوند. این اتصالات مسئول ایجاد اتصال محکم و ضد نشت بین قطعات ترمزی هستند؛ تا فشار و جریان مایع ترمز را به درستی منتقل کنند. اتصالات لوله ‌ای در سیستم ترمز به کار می‌ روند؛ تا لوله ‌های ترمز را به یک دیگر و به قطعات دیگر مانند کالیپر ها و مستقیم کننده‌ ها متصل کنند. این اتصالات ممکن است شامل پیچ و مهره‌ ها، نوک‌ ها و تهاجم‌ ها باشند؛ که از جنس فولاد یا فلزات دیگر ساخته می‌ شوند. اتصالات شیر  ها مسئول ایجاد اتصال محکم بین شیر های ترمز و لوله‌ ها یا قطعات دیگر هستند.

 اتصالات پوششی

 این نوع اتصالات برای اتصال و اتصال دادن پوشش‌ های محافظ به لوله‌ها و تجهیزات استفاده می‌ شود. معمولاً شامل دنده‌ ها، نوک‌ ها و مهره ‌ها می‌ باشند؛ و در صنایعی مانند ساختمان، صنعت شیمیایی و نفت و گاز استفاده می‌ شوند. اتصالات پوششی یا همان اتصالات پوشش داده شده، اتصالاتی هستند؛ که با پوشش دادن یک لایه محافظ بر روی سطح آن ها، مقاومت آن ها را در برابر خوردگی؛ زنگ زدگی، اکسیداسیون و سایر آسیب‌ ها افزایش می‌ دهند. این پوشش‌ ها می ‌توانند از جنس مواد مختلفی مانند گالوانیزه؛ روکش پلیمری، روکش پودری و روکش رنگی باشند. گالوانیزه، یکی از محبوب ‌ترین روش‌ های پوشش دهی برای اتصالات فلزی است. در این روش، یک لایه نازک از روی فلز با استفاده از روش گالوانیزه سازی بر روی آن تشکیل می ‌شود. این لایه معمولاً از روی آهن مرکب با روی است؛ و از ایجاد خوردگی و زنگ زدگی محافظت می ‌کند.

اتصالات مخصوص شیرآلات

 این نوع اتصالات برای اتصال شیرآلات به سیستم ‌های لوله‌ کشی استفاده می ‌شوند. اتصالات مخصوص شیرآلات، اتصالاتی هستند؛ که برای اتصال شیرآلات به لوله‌ ها یا قطعات دیگر در سیستم‌ های لوله‌ کشی استفاده می ‌شوند. این اتصالات معمولاً طراحی و ساخته می ‌شوند؛ تا اطمینان حاصل شود که شیرآلات به صورت صحیح و محکم به سایر قطعات متصل شوند؛ و جریان مایع را به درستی کنترل کنند. اتصالات فلنجی برای اتصال شیرآلات به لوله‌ ها یا قطعات دیگر با استفاده از فلنج‌ ها استفاده می‌ شوند. فلنج ‌ها به صورت دایره‌ ای یا مستطیل شکل هستند؛ و با استفاده از پیچ و مهره‌ ها متصل می‌ شوند. این اتصالات قابلیت تعویض و تفکیک شیرآلات را برای تعمیر و نگهداری فراهم می ‌کنند.  برای خرید این نوع از اتصالات استنلس استیل می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

راه های ارتباطی

telephone-call

شماره تماس: 

021-22392688

021-22392699

whatsapp (1)

واتساپ:

09120383889

location

آدرس:

تهران، الهیه