لرزه گیرهای آکاردئونی قطعاتی برای جذب ارتعاش سیستم لوله کشی هستند. لرزه گیر ها کاربرد گسترده ای در بخش های مختلف؛ صنعت از جمله تاسیسات آب، پتروشیمی، نفت و گاز دارند. لرزه گیر های آکاردئونی قطعاتی برای جذب ارتعاش سیستم لوله کشی هستند. لرزه گیر های آکاردئونی بر اساس نحوه ی اتصال به 3 دسته لرزه گیر های آکاردئونی فلنجی، لرزه گیرهای آکاردئونی دنده ای و لرزه گیر های آکاردئونی جوشی تقسیم می شوند. اتصال جوشی لرزه گیر آکاردئونی انواع زیادی دارد. که در این نوع اتصال به لوله فلزی جوش داده می ‌شود؛ که نوع جوشکاری آن به صورت Butt Weld است. لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار پر کاربرد ترین نوع از اتصال آکاردئونی مدل فلنج دار آن است؛ که به واسطه پیچ و مهره به دو فلنج جوشی دیگر متصل می ‌شود. محصول لرزه گیر را می توانید از زانکو که تخصصی ترین سایت لوله، اتصالات و تاسیسات کشور است؛ خریداری کنید.

انواع لرزه گیر آکاردئونی

انواع لرزه گیر را می توان به دو دسته فلزی و غیر فلزی تقسیم کرد. لرزه گیرغیر فلزی بسیار پرکاربرد بوده؛ و با نام لرزه گیر لاستیکی شناخته می شوند. لرزه گیر فلزی یکی دیگر از انواع لرزه گیر است؛ که به نام لرزه گیر آکاردئونی معروف است. بیشترین دمای قابل تحمل برای یک لرزه گیر 90 درجه سانتی گراد؛ و بیشترین فشار وارده بر لرزه گیر میزان 16 بار است. از نظر اتصال سه دسته لرزه گیر دنده ای، لرزه گیر جوشی و لرزه گیر فلنج دار شناخته شده هستند.  لرزه گیرهای آکاردئونی بر اساس جهت جابجایی نیز دسته بندی می شوند:

 لرزه گیرهای محوری

لرزه گیر ها انواع متفاوتی دارند و به منظورهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. لرزه گیر فلزی به سه صورت جوشی، فلنجی و دنده ‌ای قابل نصب است. در طراحی خطوط لوله علاوه بر استفاده از انواع لرزه گیر های آکاردئونی و یا لاستیکی؛ همچنین می توان از لرزه گیر های خرطومی فلزی بهره برد. به همین خاطر، استفاده از لوله های خرطومی منجر به کاهش فضای مورد نیاز برای نصب در خط لوله نیز می گردد. برقرار اتصالات بین خطوط لوله و اتصالات خرطومی با استفاده از فلنج ها و یا جوش صورت می گیرد.

لرزه گیرهای جانبی

لرزه گیرها در صنایع شیمیایی، صنعت فولاد، تاسیسات، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی و داروئی و ...مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصال رزوه ‌ای لرزه گیر آکاردئونی که در این نوع اتصال به صورت دنده ‌ای با اتصال؛ به لوله گالوانیزه و با سردنده مورد استفاده قرار می ‌گیرد. لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار پر کاربرد ترین نوع از اتصال آکاردئونی مدل فلنج دار آن است؛ که به واسطه پیچ و مهره به دو فلنج جوشی دیگر متصل می ‌شود. لوله یکی از قسمت های تشکیل دهنده لرزه گیر آکاردئونی است که از انعطاف بالایی برخوردار است.

 لرزه گیرهای زاویه ای

برای ایمن نگه داشتن بلوز از آسیب های ناشی از عوامل خارجی یا پیشگیری از پاشیده شدن؛ سیال در صورت نشت احتمالی، از بلوز استفاده می شود. کاربرد لرزه گیر آکاردئونی در سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع، انواع نیروگاه های بخار، سیکل ترکیبی، برق آبی و هسته ای؛ پالایشگاه های نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع فولاد، صنایع سیمان و مبدل های حرارتی است. اتصالات آکاردئونی دارای تحمل درجه حرارت، فشار بالا و جذب حرکت های محوری، جانبی و زاویه ای است. اتصالات آكاردئونی در Ducting و Piping در صنایع مختلف جهت جذب تغییرات ابعادی به كار می ‌روند.

اتصالات استنلس استیل مانیسمان چیست؟

اتصالات استنلس استیل مانیسمان به اتصالاتی اطلاق می ‌شود؛ که از جنس استنلس استیل ساخته شده ‌اند. این نوع لوله های کاربرده ای زیادی دارند. و برای استفاده در سیستم‌ های لوله ‌کشی و انتقال مایعات یا گازها استفاده می ‌شوند. همان طور که گفتیم این اتصالات عموماً به صورت متصل یا چندسویه طراحی شده ‌اند. این ویژگی به خصوص باعث می شود مزیت های زیادی متوجه این نوع اتصالات باشد. در محل‌ هایی که نیاز به تفکیک و توزیع جریان مایعات یا گازها دارید، از اتصالات استنلس استیل مانیسمان استفاده می ‌شوند. اتصالات استنلس استیل مانیسمان به دلیل خواص استنلس استیل، دارای مزایایی هستند. از جمله آن ها می توان به این مورد اشاره کرد که؛ استنلس استیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد؛که آن را مناسب برای محیط‌ های مرطوب یا شیمیایی می ‌سازد. همچنین، استنلس استیل مقاومت بالا در برابر دما های بالا و پایین است.

 بر خلاف اتصالات استنلس استیل درزدار این اتصالات از نظر ظاهری نیز زیبا و جذاب است. برای همین در محل هایی که این مورد اهمیت دارد؛ به جای اتصالات استنلس استیل درزدار از این اتصالات استفاده می شود. اتصالات استنلس استیل مانیسمان در صنایع مختلفی از جمله صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب؛ صنایع غذایی و دارویی، صنایع دریایی و بسیاری از برنامه‌های صنعتی دیگر استفاده می‌ شوند. اتصالات استنلس استیل درزدار نیز محصول دیگر زانکو در این دسته بندی است. اتصالات استنلس استیل درزدار مصارف مختلفی دارد. برای آشنایی بیشتر و خرید این محصول می توانید وارد صفحه اتصالات استنلس استیل درزدار شوید.

مطلب پیشنهادی: لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار

کاربرد های لرزه گیر آکاردئونی

برای حذف همزمان لرزش، شوک، صدا و کلیه حرکات انبساط، انقباضی، کششی و زاویه ای؛ در سیستم خطوط لوله از لرزه گیر استفاده می شود. این تجهیزات برای ایمن سازی صنایع به ویژه تاسیسات ساختمان، موتور خانه و پمپ آب؛ لوله های آب داغ، خطوط لوله مواد اولیه کارخانه های پتروشیمی و شیمیایی، همین طور لوله های نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار پرکاربرد ترین نوع از اتصال آکاردئونی مدل فلنج دار آن است؛ که به واسطه پیچ و مهره به دو فلنج جوشی دیگر متصل می ‌شود. طراحی لرزه گیر خرطومی معمولاً به صورت یک لایه و یا دو لایه صورت می گیرد. نقش لایۀ حفاظتی بلوز لوله خرطومی، محافظت از آن در برابر فشارهای درونی خط لوله است. در طراحی خطوط لوله علاوه بر استفاده از انواع لرزه گیر های آکاردئونی و یا لاستیکی، همچنین می توان از لرزه گیرهای خرطومی فلزی بهره برد.

لرزه گیر فلزی به سه صورت جوشی، فلنجی و دنده‌ای قابل نصب است. در بین این اتصالات، انواع فلنجی را به سادگی می‌ توان تعویض کرد؛ در حالی که اتصال جوشی آب بندی بسیار با کیفیتی دارد. لرزه گیر ها انواع متفاوتی دارند و به منظور های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه از انواع لرزه گیر های صنعتی با توجه به نوع فرآیند و شکل ارتعاش ایجاد شده؛ در خط لوله استفاده می شود. برای ایمن نگه داشتن بلوز از آسیب های ناشی از عوامل خارجی یا پیشگیری از پاشیده شدن سیال در صورت نشت احتمالی، از بلوز استفاده می شود.

مزیت های لرزه گیر آکاردئونی

مزیت عمده لرزه گیرهای لاستیکی نسبت به اتصالات آکاردئونی، قابلیت استفاده از آن ها در محیطهای بسیار خورنده می ‌باشد؛ هرچند که این اتصالات دما و فشار محدودی را تحمل می ‌کنند. برخی از موارد کاربرد لرزه گیر ها در صنایع شیمیایی، داروئی، دریایی، تاسیساتی، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی می ‌باشد. گاهی نیز از لرزه گیر های لاستیکی برای جلو گیری از هدایت الکتریکی استفاده می‌ شود. یکی از دلایلی که از لرزه گیر آکاردئونی در صنایع مختلف استفاده می شود؛ این است که فلزات با نوسانات دمایی دچار تغییر طول می شوند و منقبض و منبسط می شوند. افزودن اتصالات لوله کشی به سیستم لوله کشی اغلب روشی برای کنترل لوله هایی است که بر اثر حرارت منبسط می شوند. لرزه گیر آکاردئونی در صنایع به ویژه در مواردی که انبساط حرارتی در سیستم های لوله کشی اتفاق می افتد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصال دنده‌ ای لرزه گیر آکاردئونی دارای محدودیت سایز تا 2/1 اینچ بوده؛ و به صورت روپیچ دنده شده است. لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار پرکاربرد ترین نوع از اتصال آکاردئونی مدل فلنج دار آن است؛ که به واسطه پیچ و مهره به دو فلنج جوشی دیگر متصل می ‌شود. در سیستم هایی که در آن ها صحبت انتقال سیال می باشد حرکت های ناخواسته بروز می کند. تحمل درجه حررات و فشار بالا و جذب حرکت های محوری، جانبی و زاویه ای با در نظر گرفتن آرایش مناسب از جمله خصوصیات اتصالات آکاردئونی است.

محصول پیشنهادی زانکو: لرزه گیر آکاردئونی دنده‌ای

قیمت لرزه گیر آکاردئونی

لرزه گیر ها وظیفه کنترل ارتعاشات، لرزش و همچنین مهار تغییر طول لوله فلزی را دارند؛  که در این بین این نوع لرزه گیر انقباض و انبساط ناشی از حرارت و برودت را جذب و برطرف می کند. قیمت لرزه گیر آکاردئونی را می توان براساس نوع برند؛ نوع ساخت، متریال به کار رفته، نوع اتصالات، فشار کاری، سایز و موارد کاربرد آن تعیین کرد. خصوصیاتی مانند تحمل درجه حرارت، فشار و جذب حرکت های محوری، جانبی و زاویه ای عوامل مهم و تاثیر گذار روی قیمت لرزه گیر آکاردئونی است. لرزه گیر فلزی به سه صورت جوشی، فلنجی و دنده‌ای قابل نصب است. در بین این اتصالات، انواع فلنجی را به سادگی می ‌توان تعویض کرد؛ در حالی که اتصال جوشی آب بندی بسیار با کیفیتی دارد. لرزه گیرهای خرطومی خودشان در کاهش میزان لرزش های سیستم مؤثر بوده؛ و به همین جهت، برای حذف لرزش ها و کاهش ارتعاشات سیستم دیگر نیازی به تجهیزات تقویت کننده و پشتیبان نخواهد بود.

جنس بدنه لرزه گیر آکاردئونی از استنلس استیل می باشد؛ و فلنج های ای لرزه گیر از کربن استیل ساخته شده است. لرزه گیر بر اساس استاندارد EJMA ساخته شده؛ و به دلیل داشتن مهار مقاومت بالایی در برابر ضربات و شوک های ایجاد شده در سیستم دارد. این لرزه گیر در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت سفارشی سازی انواع لرزه گیر ها و اتصالات آکاردئونی با گروه ما تماس حاصل فرمایید. به منظور جذب حرکت های به وجود آمده و عدم انتقال آنها؛ به دستگاهای موجود و خطوط لوله، از اتصالات انعطاف پذیر استفاده می شود.

لرزه گیر لاستیکی

لرزه گیر ابزاری برای جلوگیری از ارتعاش و لرزه های ناخواسته روی خطوط لوله است. لرزه گیر لاستیکی از انتقال لرزش های به وجود آمده به سایر قسمت های خط جلو گیری می کند. این لرزش ها باعث ایجاد صدا و استهلاک زودرس اقلام پایپینگی و ایجاد نشتی در محل اتصالات رزوه ای و فلنجدار می شود. لرزه گیر لاستیکی به صورت فلنجدار برای ادامه روند لوله کشی نیاز به دو عدد فلنج جوشی دارند. نوع آکاردئونی که یکی از انواع لرزه گیرهای فلزی صنعتی می باشد؛ که موجب کاهش ارتعاشات زاویه ای، محوری و جانبی در خطوط لوله می شود. لرزه گیر آکاردئونی شامل لوله، فلنج، غلاف داخلی، چرخ تنظیم کننده و پایه نگه‌ دارنده چرخ‌ ها و اجزای دیگری است. لرزه گیر های غیر فلزی که به لرزه گیر لاستیکی نیز معروف اند باعث کاهش و حذف ارتعاشات و تنش ها می شوند.

 همچنین برای جذب ارتعاشات دمایی همچون انبساط و انقباض در خط لوله کاربرد دارند. حداکثر دمای تحملی لرزه گیر های لاستیکی 90 درجه سانتیگراد و حداکثر فشار تحملی 16 بار است. ضربه گیر ها به عنوان لاستیک های ضربه گیر منجیت دار شناخته می شوند؛ که در زیر دستگاه مانند پمپ قرار می گیرد و موجب کاهش ارتعاش می شود. لرزه گیر لاستیکی مهاردار بین تجهیزات مکانیکی و کف قرار می گیرد؛ و برای جذب ارتعاش هایِ فرکانس بالا در این تجهیزات به کار می رود. لرزه گیر لاستیکی مهار دار کاملا” شبیه لرزه گیر لاستیکی بدون مهار می باشد.

مطلب پیشنهادی: لرزه گیر آکاردئونی جوشی

خرید لرزه گیر آکاردئونی

لیست قیمت لرزه گیر و اتصالات آکاردئونی فلنجدار با بهترین قیمت را می توانید از زانکو خریداری کنید. ارسال به تمام نقاط ایران انجام می شود. لیست قیمت و کاتالوگ لرزه گیر آکاردئونی را می توانید در سایت ما مشاهده کنید. این محصول در تاسیسات نفت وگاز استفاده می شود. فروشنده انواع لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار کامل استنلس استیل دز زانکو انجام می شود. لیست قیمت و کاتالوگ لرزه گیر آکاردئونی ساده دو جداره فلنجدار نیز در سایت موجود است. شرکت تاسیسات نفت و گاز فروشنده انواع لرزه گیرآکاردئونی ساده دو  لرزه گیر ابزاری است. برای جلوگیری از ارتعاش و لرزه های ناخواسته بر روی خطوط لوله، نحوه کار آن بسیار ساده است؛ و گاهی می توان گفت این عمل را خیلی سال پیش در حال انجام است. زانکو تامین و فروش و ساخت انواع لرزه گیر آکاردئونی ایرانی و اروپایی فروش انواع لوله های فلکسی و انعطاف پذیر استاندارد است.

انواع لرزه گیر آکاردئونی فلنجدار را با بهترین قیمت و کیفیت می توانید از زانکو خریداری کنید. لرزه گیر انواع بدون مهار و مهاردار دارد. سه سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش  با خرید این محصول از زانکو خواهید داشت. برای جذب ارتعاش سیستم لوله کشی می ‌توان از لرزه گیر آکاردئونی جوشی استفاده کرد. لرزه گیرها با جلوگیری از لرزش و اتعاشات عمر تاسیسات را بالا می برد؛ و باعث کاهش هزینه در سیستم های تاسیساتی می شود. برای خرید این محصول از زانکو با شماره های زیر تماس بگیرید.

راه های ارتباطی

telephone-call

شماره تماس: 

021-22392688

021-22392699

whatsapp (1)

واتساپ:

09120383889

location

آدرس:

تهران، الهیه