لرزه گیر لاستیکی فلنجدار با توانایی مهار لرزش و ارتعاش سیستم در دو جهت عمودی و افقی به بالا بردن طول عمر سیستم پایپینگ کمک می کند. لرزه گیر لاستیکی از انتقال لرزش های به وجود آمده به سایر قسمت های خط جلوگیری می کند؛ چون تجهیزات دینامیکی موجود در خطوط لوله از جمله پمپ، کمپرسور، فن و توربین به علت حرکت داخلی لرزش ها یی را به خطوط لوله اعمال می کنند. وجود مهار در لرزه گیر مهاردار فشار و کشش و مقاومت لرزه گیر را بسیار بالا می برد. قیمت لرزه گیر لاستیکی که با سیستم اتوکلاو در هر اندازه و هر فشار کاری باشد؛ با لرزه گیرهای مخصوص سفارشی تولید می شود، متفاوتند. تمامی لرزه گیر لاستیکی زانکو به صورت فلنجدار است. که هر کدام از این لرزه گیر ها برای ادامه روند لوله کشی نیاز به دو عدد فلنج جوشی دارند. برای خرید لرزه گیر لاستیکی با شماره های زیر تماس بگیرید.

لرزه گیر چیست؟

لرزه گیر ابزاری است برای جلوگیری از ارتعاش و لرزه های ناخواسته بر روی خطوط لوله  نحوه کار آن بسیار ساده است. این دستگاه ها معمولا برای خطوط  گاز و نفت پر کاربرد تر هستند؛ البته خطوط لوله آب که پمپ های پرفشار بر روی آنها نصب است نیز کاربرد دارند. لرزه گیر های لاستیکی مهار دار از اجرای مختلفی ساخته شده است. در پمپ ها نیر از لرزه گیر لاستیکی استفاده می شود؛ تا لرزش هایی که بر اثر برخورد قوچ ها به وجود میاید را جذب کند. از دیگر کاربرد های لرزه گیر های لاستیکی هدایت جریان الکتریکی در محصول می باشد. کار اصلی پمپ ها ذبه صورت حرکات دورانی می باشد؛ که این حرکات باعث ایجاد لرزش در سیستم می شود. قیمت لرزه گیر لاستیکی به مارک و عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین مریت لرزه گیر های لاستیکی فلنجدار امکان باز و بسته شدن آن ها است.

لرزه گیرهای لاستیکی سایز های پایین از سایز 11/4 اینچ الی 12 اینچ ساخته می شود. از بروز ارتعاشات ناشی از الکتروموتور ها و پمپ ها جلوگیری می کند. کاربرد لرزه گیر لاستیکی معمولا برای خطوط گاز و نفت مفید و قابل توجیه است. کاربرد لرزه گیر لاستیکی گاهی برای جلوگیری از هدایت الکتریکی است. کاربرد انواع لرزه گیر لاستیکی مهارداری برای سازه هایی مانند؛ پل سازی و ساختمان سازی و همچنین ریل های راه آهن است. این نوع از لرزه گیر لاستیکی جهت نصب در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.

محصول پیشنهادی زانکو: لرزه گیر لاستیکی مهار دار

کاربرد های لرزه گیر لاستیکی

انواع دیگری از لرزه گیر های پلاستیکی وجود دارند؛ که با نام لرزه لاستیکی مهار دار شناخته شده اند. لرزه گیر های لاستیکی از اجرای مختلفی ساخته شده است. رای آن که لرزه گیر لاستیکی مقاومت بالایی در برابر لرزش و ارتعاش داشته باشد؛ در این محصول لایه تقویت کننده قرار داده شده است. لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران توانایی زیادی در برابر مهار لرزش و ارتعاش قطعات داخلی دارد؛ و می تواند لرزش و نیروی ایجاد شده در جهت عمودی و افقی را مهار کند. لرزه گیر ها با جلوگیری از لرزش و اتعاشات عمر تاسیسات را بالا می برد؛ و باعث کاهش هزینه در سیستم های تاسیساتی می شود. لرزه گیر لاستیکی در صنایع ای چون صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی؛ تاسیسات برج ها و کارخانه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. مقاوم در برابر مواد شیمیایی و پوسیدگی است.

 از مزایا لرزه گی لاستیکی مقاوت در برابر تغییر شکل در اثر منقبض و منبسط شدن است. اصلی ترین کاربرد لرزه گیر لاستیکی جذب ارتعاشات حاصل از برخورد دو قطعه با یک دیگر است. از معایب لرزه گیر لاستیک می توان به تحمل دما و فشار محدود م یباشد. کار اصلی پمپ ها ذبه صورت حرکات دورانی می باشد؛ که این حرکات باعث ایجاد لرزش در سیستم می شود. در فرایند های صنعتی به خاطر استفاده از تجهیزات دینامیکی مثل پمپ و کمپرسور، جاری شدن سیالات با سرعت های بالا؛ و همچنین شرایط محیطی مثل دما و فشار، معمولاً ارتعاشات و لرزش هایی در سیستم ایجاد می شود.

 

مزایای لرزه گیر لاستیکی

لرزه گیر ها انواع متفاوتی دارند و به شکل های متفاوتی طراحی می شوند. یکی از مزایای لرزه گیر لاستیکی این است که از بروز ارتعاشات ناشی از الکتر وموتور ها و پمپ ها جلو گیری می کند. از جمله دیگر مزایای لرزه گیر لاستیکی  مقاوم در برابر مواد شیمیایی و پوسیدگی می باشد. همچین این محصول مقاوم در برابر فشار بالا نیز است. لرزه گیر لاستیکی زرد، تا دمای 60 درجه سانتی گراد و فشار 10 بار را تحمل می کند. لرزه گیر های لاستیکی در مهار لرزش های؛ به وجود آمده توسط برخی تجهیزات موجود در خطوط لوله مانند کمپروسور، فن، پمپ و … استفاده می شوند. از کاربرد های بسیار رایج لرزه گیرهای لاستیکی؛ در قسمت ورودی و خروجی (Suction & Discharge) پمپ ها / کمپرسور ها و توربین ها می باشند. وزن کم آنها که باعث ایجاد سهولت در نصب و تعویض و همچنین انعطاف پذیری بالا از مزیت های آن است.       

به دلیل ماهیت لاستیکی آن ها، آستانه تحمل کم تری؛ به نسبت لرزه گیر های آکاردئونی (فلزی) در برابر دما و فشار دارند.   لرزه گیر های صنعتی، یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت هستند؛ که می‌ توانند از برخی خسارات جبران ‌ناپذیر جلوگیری کنند. در هر سیستم لوله‌ کشی، وجود تجهیزاتی مانند پمپ‌، کمپرسور، فن، توربین؛ و حرکت سیالات در لوله ‌ها و کاهش و افزایش دما موجب تنش می ‌شود. از بخش فولادی نیز برای اتصال این ابزار ها به سایر تجهیزات استفاده می‌ شود.

مطلب پیشنهادی: لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار

مشخصات فنی لرزه گیر لاستیکی

مشخصاتی که برای این لرزه ‌گیر ها وجود دارد؛ شامل نوع، دما و فشار قابل تحمل، سایز و سوراخ ‌کاری فلنج روی آن‌ ها می‌ شود. لرزه گیر های لاستیکی مهاردار سایز های پایین از سایز 11/4 اینچ الی 12 اینچ ساخته می شود. لرزه گیر لاستیکی مارک قرمز که برای نصب در سیستم های دما بالا کاربرد دارد؛ و قادر به تحمل فشار 10 بار و دمای 90 درجه سانتی گراد است. کاربرد لرزه گیر لاستیکی بیشتر در صنایع شیمیایی، صنایع دریایی، صنایع تاسیساتی؛ صنایع غذایی، صنایع فولاد و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دیده می شود. پمپ ها به علت حرکت دورانی باعث ایجاد ارتعاش می شوند؛ و این ارتعاش ایجاد شده را به لوله هایی که به پمپ وارد یا از آن خارج می شود نیز وارد می کنند. کاربرد لرزه گیر لاستیکی گاهی برای جلو گیری از هدایت الکتریکی است.

برای مهار لرزش و ارتعاش ادوات روتاری داخل پروژه می بایست؛ از لرزه گیر لاستیکی فلنجدار استفاده کرد. با توجه به اینکه پمپ ها دارای حرکات دورانی و نامنظم بوده؛ و در همه جهات ارتعاش ایجاد می کنند، لرزه گیر لاستیکی زرد توانایی دفع و کنترل این ارتعاشات را دارد. لرزه گیر های لاستیکی به صورت دو طرف فلنج بوده؛ و برای متصل کردن لرزه گیر به خطوط احتیاج به عدد فلنج می باشد. برای جلو گیری از ارتعاشات ایجاد شده؛در سیستم از لرزه گیر های لاستیکی در پمپ ها استفاده می شود.

انواع لرزه گیر لاستیکی

انواع لرزه گیر لاستیکی  در سه رنگ زرد، آبی، قرمز یا ترکیب این دو رنگ تولید می شوند؛ که رنگ آبی و زرد برای آب سرد، رنگ قرمز برای آب گرم و رنگ آبی- قرمز؛ هم برای آب سرد و هم آب گرم استفاده می شود. لرزه گیر لاستیکی مارک آبی که برای نصب در سیستم های فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد؛ و می تواند فشار 16 بار و دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل کند. لرزه گیرلاستیکی دو قلو جدید ترین لرزه گیر لاستیکی در رنگ بندی ها و سایزهای متنوع وجود دارد؛ و دارای گارانتی طولانی مدت است. لرزه گیر لاستیکی مارک زرد که از آن برای نصب در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود؛ و می تواند فشار 10 بار و دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل کند. از دیگر کاربرد های قابل تامل لرزه گیرهای لاستیکی، استفاده از آن ها در محیط هایی می باشد؛

 که سیال/محیط حاوی مواد خورنده از جمله آب دریا و انواع اسید و باز می باشند؛ که لرزه گیر های فلزی فاقد این ویژگی می باشند. لرزه گیر های لاستیکی سفارشی هم به نام های مارک سفید، مارک سبز، مارک قهوه ای،   و مارک خاکستری تولید می شوند. در زیر به صورت خلاصه و مختصر نسبت به فشار و دمای مارک های لرزه گیر های لاستیکی. مهم ترین کاربرد لرزه گیر های لاستیکی حذف و یا کاهش شوک های ناگهانی داخلی در خطوط لوله بوده؛ و همچنین جهت جذب ارتعاشات و کاهش سر و صداهای خطوط لوله نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ممکن است این محصول نیز کارآمد باشد: لرزه گیرهای آکاردئونی

خرید لرزه گیر لاستیکی از زانکو

زانکو تخصصی ترین سایت لوله، اتصالات و تاسیسات در ایران است. برای خرید لرزه گیر لاستیکی به قیمت عمده و رقابتی می توانید با کا تماس بگیرید. لرزه گیر لاستیکی برای این است؛ که ضربات مختلف سیال روی لوله و اتصالات نصب شده روی آنها کاهش پیدا کند. این محصول را می توانید با تضمین کیفیت از زانکو خریداری نمایید. لرزه گیر های لاستیکی در مهار لرزش های به وجود آمده توسط؛ برخی تجهیزات موجود در خطوط لوله مانند کمپروسور، فن، پمپ و … استفاده می شوند. این دستگاه ها معمولا برای خطوط  گاز و نفت پر کاربرد تر هستند؛ البته خطوط لوله آب که پمپ های پر فشار بر روی آن ها نصب است نیز کاربرد دارند. این لرزه گیر فلنجدار بوده و برای صنایع نفتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این لرزه گیر تمام مزیت های لزره گیر لاستیکی مارک آبی و قرمز را با هم دارد؛ و برای سیستم هایی با دمای بالا و فشار زیاد قابل استفاده می باشد.

وجود مهار در لرزه گیر مهاردار فشار و کشش و مقاومت لرزه گیر را بسیار بالا می برد. لرزه گیر لاستیکی گاهی برای جل وگیری از هدایت الکتریکی است. این دستگاه ضرباتی را که به ضربه قوچ مشهورند حذف می کند. نصب میله مهار لرزه گیر لاستیکی باعث عدم کاربرد صد در صدی لرزه گیر می شود. انواع لرزه گیر لاستیکی با توجه به حد تحمل فشاری و دمایی تقسیم بندی می شوند. کاربرد اصلی لرزه گیر لاستیکی زرد جلوگیری از انتقال ارتعاشات به وجود آمده به دیگر قسمت های خط لوله است. برای این محصول از زانکو می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

راه های ارتباطی

telephone-call

شماره تماس: 

021-22392688

021-22392699

whatsapp (1)

واتساپ:

09120383889

location

آدرس:

تهران، الهیه