اتصالات لوله پنج لایه  و لوله پنج لایه بدون شک یکی از جدید ترین و بروزترین لوله و اتصالات در زمینه تاسیسات ساختمانی می باشد. لوله و اتصالات پنج لایه با دارا بودن ویژگی ها و مزایای فراوانی که دارد و همینطور عمر مفید بسیار طولانی به سرعت پیشرفت کرده است. نصب و اجرای این محصولات بسیار راحت و سریع می باشد. این لوله ها در حال جایگزن شدن لوله و اتصالات قدیمی مانند لوله و اتصالات گالوانیز و لوله و اتصالات پلی پروپیلن می باشد. اتصالاتی که برای اجرای لوله کشی با لوله پنج لایه بکار برده می شود مخصوص همین نوع لوله طراحی و تولید شده است. اتصالات لوله پنج لایه پرسی از سایز 16 میلیمتر؛ که جدیدا بیشتر برای پروژه های گرمایش از کف استفاده می شود. این نوع از اتصالات صنعتی را می توانید از زانکو خریداری کنید. برای خرید این اتصالات صنعتی با شماره زیر تماس بگیرید.

انواع اتصالات پنج لایه

جنس لوله های پنج لایه ترکیبی از یک لایه آلمینیوم، دو لایه چسب و دو لایه پلیمر است؛ که در کنار یک دیگر قرار می‌ گیرند و یک ترکیب پنج لایه ای را شکل می‌ دهند. اما در کنار آن ها اتصالات پنج لایه قرار خواهند گرفت؛ که از فلزات برنج و نیکل در ساخت آن ها استفاده می ‌شود. تفاوت اصلی اتصالات لوله پنج لایه با یک دیگر در طریقه‌ی نصب و روش قرارگیری روی لوله است؛ و بر این اساس از یکدیگر متمایز می ‌شوند. در ادامه به بررسی انواع اتصالات پنج لایه می پردازیم.

اتصالات کوپلی

 در این اتصالات از حلقه سفت کننده، مهره و اورینگ همراه با هم استفاده می‌ شود و آب‌ بندی مناسبی ایجاد می‌ کند. این اتصالات به راحتی باز و بسته می ‌شوند و می‌ توان آن ‌ها را تعویض کرد. اتصالات کوپلی عموما از 3 قسمت اصلی تشکیل می شوند. این 3 قسمت اصلی شامل حلقه، بدنه و اورینگ می باشد. لازم به ذکر است که این سیستم لوله کشی جزو مدرن ترین سیستم های به کار رفته در ساختمان ها و مراکز مسکونی و صنعتی می باشد. خوشبختانه اتصالات کوپلی هم برای سیستم های آب گرم و هم آب سرد کاربرد دارند. به طور کلی اتصالات کوپلی به ۳ قسمت تشکیل می شود؛ که شامل: حلقه برنجی، بدنه و حلقه پلاستیکی می باشد. اتصالات کوپلی و کاربرد آن ها. این اتصالات محصولاتی هستند؛ که می ‌توان از آن ها برای ایجاد انشعاب در مسیر های لوله‌ کشی استفاده کرد.

 اتصالات پرسی

 این اتصالات هم به صورت مستقل و هم با اتصالات رزوه ای قابل نصب هستند. برای نصب این اتصالات بر روی لوله، از دستگاه پرس مخصوص استفاده می‌ شود. اتصالات پرسی نیز نوعی از انواع اتصالات لوله پنج لایه است؛ که برای ایجاد ارتباط بین لوله های ۵ لایه به کار می رود . از تجهیزات اتصالاتی برای ایجاد ارتباط بین لوله ها، انشعابات و همچنین تغییر مسیر آن ها استفاده می شود. برای این که یک پروژه لوله کشی برای مصارف آبرسانی یک عمر طولانی با عملکرد عالی داشته باشند؛ نیازمند لوله و اتصالات پنج لایه هستیم. اتصالات پرسی از انواع اتصالات پرکاربرد در صنعت و سیستم‌های لوله‌کشی هستند. در برخی از فضا ها نیاز به استفاده از لوله های پنج لایه ضروری بوده که بدین منظور بایستی از انواع اتصالات استفاده شود. اتصالات پرسی (برنجی) از سری اتصالات مهم این حوزه هستند.

اتصالات پلاستیکی پنج لایه چیست؟

یکی از به روزترین محصولات در صنعت پایپینگ، لوله و اتصالات پنج لایه است. نصب این لوله و اتصالات آسان است و به راحتی خم می‌ شود. لوله و اتصالات پنج لایه، دارای دو لایه پلیمری، دو لایه چسب و یک لایه آلومینیوم هستند. بسته به نوع لوله پنج لایه، لایه پلیمری می‌ تواند از انواع مختلفی باشد. این لوله و اتصالات می‌توانند تا 50 سال عمر کنند. همچنین می‌ توانند تا 95 درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل کنند. مشخصات فنی لوله و اتصالات پنج لایه، علاوه بر نوع متریال، شامل مواردی مانند طول، قطر داخلی، ضخامت و قطر خارجی نیز هست. لوله ‌های پنج لایه از سایز 16 تا 110 و اتصالات پنج لایه از سایز 16 تا 63 میلی‌ متر موجود هستند. ویژگی مهم این لوله و اتصالات، استفاده از فلز در کنار پلیمر است؛ که باعث افزایش استحکام این محصولات می ‌شود.

وزن لوله پنج لایه سبک ‌تر از لوله‌ فولادی است. این ویژگی باعث حمل و نقل آسان این لوله و اتصالات می ‌شود. لوله و اتصالات پنج لایه با دارا بودن ویژگی ها و مزایای فراوانی که دارد؛ و همین طور عمر مفید بسیار طولانی به سرعت پیشرفت کرده؛ و در حال جایگزن شدن لوله و اتصالات قدیمی مانند لوله و اتصالات گالوانیز و لوله و اتصالات پلی پروپیلن می باشد. اتصالات پلی اتیلن اما گونه ای دیگر است. اتصالات پلی اتیلن کاربرد های زیادی دارد. باید بگوییم اتصالات پلی اتیلن نیز در زانکو عرضه می شود. برای خرید اتصالات پلی اتیلن بر روی لینک زیر کیلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: اتصالات پلی اتیلن

مزایای اتصالات  پنج لایه

لوله پنج لایه دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد. مقاومت بالا در برابر ارتعاشات ناشی از زلزله و شعله ‌ور نشدن در برابر آتش از مزایای دیگر لوله 5 لایه است. به دلیل وجود لایه‌های پلیمری در سطح داخلی لوله 5 لایه، جلبک ‌ها امکان رشد ندارند؛ و زنگ‌ زدگی و خوردگی هم اتفاق نمی ‌افتد. از آن‌ جایی که سطح داخلی لوله پنج لایه صیقلی و نرم است؛ فشار آب در طی عبور از لوله کاهش بسیار کمی پیدا می ‌کند. این لوله مقاومت بسیار بالایی برابر انواع مواد اسیدی و بازی و خاصیت خورندگی این مواد دارد. لوله 5 لایه می ‌تواند تا حرارت 95 درجه سانتی‌ گراد را تحمل ‌کرد؛ و بدون اتلاف گرما حرارت را انتقال‌ داد. قیمت لوله پنج لایه و هزینه نصب مناسب این لوله، یکی دیگر از مزیت‌ های استفاده از لوله 5 لایه است.

قیمت لوله پنج لایه و هزینه نصب مناسب این لوله، یکی دیگر از مزیت‌ های استفاده از لوله 5 لایه است. معمولا در حین جابجایی و انجام اقدامات لازم جهت نصب لوله ‌ها، با فشارهای مکانیکی زیادی روبه رو می ‌شوند؛ که، در صورت نداشتن انعطاف، دچار شکستگی خواهند شد. بنابراین، منعطف بودن از مهم ترین ویژگی‌ های لوله‌های پنج لایه است. این مدل از لوله‌ ها نسبت به محصولات مشابه، به اتصالات و لوازم جانبی کم تری؛ برای راه اندازی نیاز دارند. برای اتصال لوله پنج لایه، نیازی به استفاده از جوشکاری و لحیم کاری نیست. همین موضوع از دیگر مزایای آن به شمار می ‌آید.

ویژگی های اتصالات پنج لایه پلیمری

ویژگی مهم این لوله و اتصالات، استفاده از فلز در کنار پلیمر است؛ که باعث افزایش استحکام این محصولات می ‌شود. مواد مورد استفاده غیر سمی و دارای گواهی برای حمل و نقل آب آشامیدنی هستند. سطح داخلی صاف و صیقلی افت فشار را کاهش می دهد؛ و از پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند. لایه آلومینیومی در ادامه طول لوله حکم یک مانع را دارد؛ و به عبارتی ضربه ‌گیر است و جلوی شدت ضربه ‌های محکم و ضربتی را می ‌گیرد. اکثر ما لوله‌ های فلزی و لوله‌ های پلاستیکی متداول در لوله ‌کشی را بار ها دیده ‌ایم؛ و آن‌ ها را برای لوله‌ کشی ساختمان خود به کار برده ‌ایم. این لوله‌ها، در واقع تلفیقی از لوله‎ های پلاستیکی و لوله‌های فلزی هستند. در ساخت اتصالات لوله ۵ لایه از یک لایه آلومینیوم استفاده می ‌کنند؛ که توسط دو لایه پلیمر مخصوص پوشش داده شده است.

در گذشته از لوله ‌های فلزی جهت لوله کشی ساختمان‌ ها استفاده می‌ شد؛ اما این لوله ‌ها از وزن بالایی برخوردار بودند. لوله‌ پنج لایه از جنس پلیمر ساخته می ‌شوند؛ و نسبت به نسل قبلی لوله‌ ها وزن بسیار کم تری دارند. لایه آلومینیومی داخل لوله پنج لایه از نفوذ اکسیژن به لایه داخلی جلوگیری خواهد کرد؛ و در نتیجه هیچ رسوبی ایجاد نشده و جلبک هم فرصت رشد پیدا نخواهد کرد. اتصالات پلاستیکی مزیت های بی شماری دارند. اتصالات پلاستیکی کاربرد های زیادی دارند. از اتصالات پلاستیکی در صنایع مختلف استفاده می کنند.

مطلب پیشنهادی: اتصالات پلاستیکی

مشخصات فنی اتصالات پنج لایه

مشخصات فنی لوله و اتصالات پنج لایه، علاوه بر نوع متریال؛ شامل مواردی مانند طول، قطر داخلی، ضخامت و قطر خارجی نیز هست. ضریب انتقال حرارت، ضریب انبساط طولی و ضریب زبری، از دیگر مشخصات فنی لوله‌ های پنج لایه است. دمای کاری این لوله و اتصالات نیز تا 95 درجه سانتی‌ گراد است. همان طور که پیش ‌تر اشاره شد، طول عمر این محصولات به 50 سال می‌ رسد. لوله‌ های پنج لایه از سایز 16 تا 110 و اتصالات پنج لایه از سایز 16 تا 63 میلی‌ متر موجود هستند. مقاومت لوله ‌های پنج لایه در برابر فشار و خوردگی مناسب است. لوله‌ های پنج لایه وزن سبک و حمل و نقل آسانی دارند. روی موجود در اتصالات برنجی، باعث آسیب به این لوله ‌ها می ‌شود. سه راهی های نیوپایپ در انواع لوله کشی استفاده می شود و در تمام مواد لوله کشی موجود است.

در مجموع این لوله دارای یک سطح آلومینیومی است؛ که میان دو سطح پلیمری و دو سطح چسبنده قرار می ‌گیرد. از این رو لوله‌ و اتصالات پنج لایه جایگزین خوبی برای لوله‌ های بی ‌کیفیت و لوله ‌های فلزی شده ‌اند. ترکیب شیمیایی پلی اتیلن و لایه آلومینیومی استفاده شده؛ در لوله ۵ لایه، موجب ایجاد ویژگی‌ های منحصر به فردی از جمله تحمل دما و فشار بالا شده است؛ و می‌ توان گفت این محصول دارای خصوصیات و مزایای لوله ‌های پلاستیکی و فلزی با هم است. اتصالات پلیکا را می توان بسیار مناسب ساختمان ها دانست. اتصالات پلیکا مزیت هایی دارد. اتصالات پلیکا را نیز می توانید از زانکو خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی: اتصالات پلیکا

خرید اتصالات پلاستیکی پنج لایه

زانکو  فعال در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات پلیمری همچون لوله پلیکا، لوله پنج لایه، تک لایه و… می باشد. برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی در این زمینه با مشاورین ما در ارتباط باشید؛ و یا اگر قصد خرید دارید کافی است فرم سفارش لوله و اتصالات را تکمیل و ارسال کنید؛ تا در اولین زمان با شما جهت تکمیل پروسه خرید تماس بگیریم. در این مقاله با ویژگی ‌های لوله و اتصالات پنج لایه آشنا شدیم؛ و انواع آن را با هم مرور کردیم. زانکو، لیست کاملی از لوله و اتصالات پلیمری تک لایه را شامل می‌ شود. کارشناسان فروش زانکو، در اسرع وقت، پاسخگوی شما خواهند بود. چنانچه اقلام مورد نیاز خود را در فروشگاه لوله و اتصالات پایپ کالا نیافتید می ‌توانید؛ با بخش پشتیبانی زانکو تماس حاصل کنید. شما می ‌توانید برای آگاهی از آخرین قیمت بازار، به فروشگاه زانکو مراجعه کنید.

فروشگاه زانکو با طراحی منحصر به فرد و قابلیت دسترسی آسان به اقلام و محتوای اجناس و انتخابی راحت در تهیه اجناس مورد نیاز پروژه های شما هموطنان گرامی در زمینه انواع لوله، اتصالات، شیر آلات، فلنج و ... در شاخه صنعتی و ساختمانی با تضمین بهترین کیفیت و قیمت آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. پیش از اقدام به خرید، از مشخصات فنی پروژه و کاربرد دقیق لوله تک لایه و اتصالات مورد نیاز خود، اطمینان حاصل کنید. ویژگی ‌های فیزیکی و شیمیایی لوله‌ها و کاربرد و نوع پروژه، از مواردی است که باید به آن‌ ها توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: اتصالات تک لایه

راه های ارتباطی

telephone-call

شماره تماس: 

021-22392688

021-22392699

whatsapp (1)

واتساپ:

09120383889

location

آدرس:

تهران، الهیه