شیرفلکه چدنی یکی از انواع شیر آلات صنعتی است.  از این لوله معمولا در سیستم موتورخانه ها استفاده می شود. همچنین در تاسیسات صنعتی نیز از شیر فلکه چدنی استفاده می شود. البته باید بگوییم در موارد دیگری هم این لوله مورد استفاده قرار می گیرد. می توان گفت از جمله پر فروش ترین محصولات زانکو است. درباره خرید این محصول باید بگوییم که؛  یکی از فاکتور هایی که در خرید شیر فلکه چدنی مهم است؛ و باید در نظر گرفته شود نوع اتصال آن است. چرا که نوع اتصال در نوع شیرفلکه ای اهمیت دارد. معمولا اتصال شیر چدنی از نوع فلنج دار می باشد. که این مورد را می توان در میزان خرید آن هم مشاهده کرد. شیر آلات صنعتی انواع مختلفی دارد هر کدام کاربرد هایی دارد. این نوع از شیر آلات صنعتی برای مصارف صنعتی بیشترین کاربرد دارد. برای مشاهده انواع شیر آلات صنعتی کلیک کنید.

کاربرد شیر فلکه کشویی چدنی

در این بخش قصد داریم که به کاربرد شیر فلکه چدنی بپردازیم. در این باره باید بگوییم که معمولا از شیرفلکه های چدنی در خطوط آب مورد استفاده قرار می گیرد. در مسیر انتقال آن از لوله ها و شیر فلکه کشویی چدنی استفاده می شود. همچنین باید بگوییم که دیگر کاربرد این نوع شیر انتقال مواد نفتی است که از آن استفاده می کنند. اتصالات فشار قوی هم همین کاربرد را دارد. باید بگوییم که همانند شیر فلکه برنجی کاربرد های آن مشابه است. اما تفاوت آن ها در این مورد است که شیر فلکه کشویی چدنی این است که در ادامه بیان خواهیم کرد. باید بگوییم این لوله شیر ها برای شرایط با دمای زیر 250 درجه سانتی گراد استفاده می شود. که این مورد بسیار برای شرایط خاص کاربرد دارد. و باعث می شود که در شرایط سخت مورد استفاده باشد. در شرایطی که دما و فشارها بالا هستند.

 همان طور که گفتیم این نوع از شیر آلات کاربرد های گسترده ای دارد. معمولا سیال هایی که برای شیرفلکه چدنی مورد استفاده قرار می گیرند؛ آب سرد و گرم، فاضلاب، روغن، هوای فشرده و … است. همان طور که مشاهده می کنید از این شیر در اکثر شرایط استفاده می شود. این محصولات اغلب با اتصالات نوع فلنج دار در بازار یافت می شوند. به همین علت با نام شیر فلکه چدنی فلنج دار نیز شناخته می شوند. که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. اتصالات فشار قوی هم محصول دیگر زانکو است. برای مشاهده اتصالات فشار قوی کلیک کنید.

مزایای استفاده از شیرآلات کشویی چدنی

در این بخش قصد داریم به مزیت های استفاده از شیر آلات چدنی کشویی بپردازیم. در این باره و به عنوان اولین مورد باید بگوییم که؛ شیر فلکه چدنی را در تمامی تاسیسات آب رسانی می توان استفاده کرد. این مورد برای آن است که استفاده از این نوع شیر آلات در مسیر لوله های آب؛ می توان به خوبی این کاربرد را ارائه دهد. به طور مثال از آب آشامیدنی و سیالاتی که غیر خورنده باشند؛ می تواند به صورت عالی آب را انتقال دهد. که از این رو برای این منظور در این نوع شیر فلکه استفاده می شود. شیر چدنی هنگامی که در حالت باز قرار می گیرد؛ مهم ترین مزیت خود را ب نمایش می گذراد. و آن این است که نسبت به سایر شیر فلکه ها آشفتگی کمتری دارد. و نوسانات کم تری  را در مسیر ایجاد می کند. که مورد بسیار با اهمیتی است.

همان طور که گفتیم یکی از مزیت های مهم این محصول؛ نوسانات کم در انتقال سیالات محسوب می شود. افت فشاری که شیر چدنی ایجاد می کند هم بسیار مورد توجه است. البته باید بگوییم که این مورد که به آن اشاره کردیم  زیاد قابل توجه نیست. چرا که مورد چندان مهمی نیست. و این مورد  بسیار ناچیز است. هنگامی که شیر فلکه کشویی چدنی در وضعیت بسته قرار می گیرد؛ به خوبی، کامل و آسانی می تواند از عبور جریان ها جلوگیری کند. شیر آلات فولادی ویژگی های متمایزی دارد. برای مشاهده ویژگی های شیر آلات فولادی، وارد صفحه شیر آلات فولادی شوید.

معایب شیرآلات کشویی چدنی

در این بخش قصد داریم به معایب شیر کشویی جدنی بپردازیم. از جمله این موارد می توان به این نکته اشاره کرد که؛ نمی تواند به سرعت باز یا بسته شود. از این رو در زمان استفاده کمی مشکل ساز خواهد بود. برای همین در زمان هایی که نیاز باشد به سرعت جریان سیال قطع شود؛ بهتر است از انواع دیگر شیر ها استفاده شود. شیر کشویی در حالت نیمه باز با ارتعاش و لرزش همراه است. این مورد دقت این شیر را کاهش می دهد. و برای مواردی که قطع کامل سیالات لازم است بهتر است از شیر های دیگر استفاده شود. از این رو باید بگوییم که برای تنظیم جریان مناسب نیست. و به این منظور باید از انواع دیگر شیر آلات استفاده شود. شیر فلکه های چدنی در سایز های مختلفی طراحی و تولید می شوند. تا با توجه به نیاز شما قابل خریداری باشد.

از این رو پیشنهاد می کنیم با توجه به کاربردی که در نظر گرفته اید؛ پیشنهاد می شود قبل از خرید شیر فلکه چدنی، با توجه به سیالی که استفاده می کنید.  فضایی که در دسترس دارید به انتخاب بهترین سایز شیر چدنی اقدام کنید. تا بتوانید بهترین کاربرد را برای آن داشته باشید. از سایز های پر کاربرد شیر چدنی می توان به لیست زیر اشاره کرد. قیمت شیر فلکه چدنی نیز بر اساس سایز آن ها متغیر است. در لوله چدنی از این شیر آلات استفاده می شود. لوله چدنی محصول دیگر زانکو است. برای مشاهده لوله چدنی کلیک کنید.

سایز شیرفلکه چدنی

شیر فلکه های چدنی در سایزهای مختلفی طراحی و تولید می شوند. پیشنهاد می شود قبل از خرید شیر فلکه چدنی، با توجه به سیالی که استفاده می کنید و فضایی که در دسترس دارید به انتخاب بهترین سایز شیر چدنی اقدام کنید.  از سایز های پرکاربرد شیر چدنی می توان به لیست زیر اشاره کرد. قیمت شیر فلکه چدنی نیز بر اساس سایز آنها متغیر است.

  • شیر فلکه کشویی چدنی 1 اینچ
  • شیر فلکه چدنی 2 اینچ
  • شیر فلکه چدنی 2.5 اینچ
  • شیرفلکه چدنی 3 اینچ
  • شیر فلکه چدنی 4 اینچ
  • شیرفلکه چدنی 5 اینچ
  • شیر فلکه کشویی چدنی 6 اینچ
  • شیر فلکه چدنی 8 اینچ
  • شیر فلکه چدنی 10 اینچ
  • شیر فلکه چدنی 12 اینچ
  • شیر فلکه کشویی چدنی 14 اینچ
  • شیر فلکه چدنی 16 اینچ