زانو 45 درجه مانیسمان

شرکت زانکو عرضه کننده انواع محصولات صنعتی است. که یکی از آن ها زانو ۴۵ درجه جوشی میباشد. در این نوشتار قصد داریم این محصول زانکو را معرفی و بررسی کنیم. زانو ۴۵ درجه از جمله قطعات اتصال دهنده می باشد که؛ در صنایع و تاسیسات بسیار پر کاربرد می‌ باشد. اتصالات کاربرد های مختلفی دارند که به طور معمول؛ از این اتصال برای تغییر جهت جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. زانو جوشی به دو دسته‌ی اصلی مانیسمان و درزدار تقسیم می‌شود. هر کدام از این نوع اتصالات ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند. که با توجه به این ویژگی ها کاربرد های مختص به خود را دارند. زانو به نسبت زانو درزدار برتر است. این محصول یکی از انواع محصولات در حوزه اتصالات جوشی است. در واقع محصول زانو 45 درجه جوشی یکی از انواع دسته بزرگ اتصالات جوشی است. شما عزیزان میتوانید برای مشاهده سایر این محصولات روی لینک اتصالات جوشی کلیک کنید.

زانو ۴۵ درجه یکی از محصولاتی است که با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت، در کمپانی زانکو به شما عزیزان ارائه می‌شود. در این بخش قصد داریم به معرفی این قطعه حیاتی بپردازیم و شما را با معتبرترین فروشگاهی که می‌توانید برای خرید زانو ۴۵ درجه به آن اطمینان کنید را به شما معرفی کنیم. زانو مانیسمان و درزدار دارای تحمل و فشار کاری بیشتری نسبت به زانو درزدار می ‌باشد. در ادامه بیشتر به این محصول زانکو خواهیم پرداخت. برای مشاهده همه محصولات زانکو کلیک کنید.

زانو 45 درجه جوشی

زانوی 45 درجه یک قطعه لوله است که در زاویه 45 درجه از نقطه اتصال دو قسمت مختلف لوله جوش داده شده است. این نوع اتصال معمولا برای تغییر جهت یک خط لوله که از یک راهرو به راهرو دیگر می‌روند، استفاده می‌شود. جوش زانوی 45 درجه می‌تواند با استفاده از فرآیند جوشکاری مختلفی مانند جوشکاری قوسی، جوشکاری TIG و MIG انجام شود. این نوع اتصالات جوشی در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، صنایع شیمیایی و فولاد استفاده می‌شوند.

ارتباط با کمپانی زانکو

021-88475940-1

0912-0383889

021-86174283

021-86174127

021-22392688

021-22392699

موارد استفاده از زانو 45 درجه

همان طور که گفتیم با توجه ویژگی های برتر زانو 45 درجه؛ این محصول کاربردهای بسیار گسترده ای دارد. که از جمله آن‌ها می توان به استفاده از این زانو در اغلب پروژه‌ های گازرسانی؛ اشاره کرد. در زمانی که قصد این وجود داشته باشد که لوله کشی گاز به صورت رو کار انجام شود؛ استفاده از زانو اولین پیشنهاد است. چرا که همان طور که گفته شد توان تحمل فشار لوله و زانویی؛ از نمونه درزدار بیشتر است. از این رو برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از آن استفاده می شود. گاهی اوقات در لوله ‌کشی‌ های آب خاص مانند کشاورزی نیز از این محصول استفاده می شود. البته باید بگوییم زانویی 45 درجه در موارد بسیاری به‌ کار می ‌رود. جالب است بدانید که طبق ضوابط سازمان نظام مهندسی؛ استفاده از زانو ها و اتصالات درز دار در لوله ‌کشی رو کار، مجاز می ‌باشد.

 از مهم ترین کاربردهای زانو ۴۵ درجه جوشی میتوان به تغییر مسیر و انحراف جریان سیال اشاره کرد. که حتما با این کاربرد آن آشنا هستید. اما در کنار این مورد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای تغییر سایز لوله نیز از این نوع اتصال استفاده می شود. همچنین باید بگوییم که برای اتصال لوله‌ هایی که در مسیرهای مختلف قرار دارند نیز؛ زانو 45 درجه مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در کنار لوله فولادی از پر فروش ترین محصولات زانکو است. لوله فولادی نیز کاربرد های گسترده ای دارد. برای خرید لوله فولادی وارد صفحه لوله فولادی شوید.

همانطور که گفتیم زانو ۴۵ درجه با سایزهای مختلفی طراحی و تولید می‌شود که بتواند نیازهای مختلف و متفاوتی را نیز در صنایع برطرف کند. شما می‌توانید برای خرید زانو ۴۵ درجه این موارد را نیز بررسی کنید چرا که چنین تجهیزات و قطعاتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. شما بایستی طبق نیاز خود زانو ۴۵ درجه مناسبی را که نیازهای شما را در صنعت مورد نظر برطرف می‌کند را خریداری نمایید.

موارد استفاده زانو ۴۵ درجه مانیسمان

زانو 45 درجه زانکو

اتصالات جوشی زانو 45 درجه زانکو، از جمله محصولات با کیفیت و قابل اعتماد شرکت زانکو در زمینه تولید اتصالات لوله و لوازم جانبی است. این اتصالات جوشی در زوایای 45 درجه برای تغییر جهت خطوط لوله و اتصال دو بخش مختلف از لوله استفاده می‌شوند. اتصالات جوشی زانو 45 درجه زانکو از جنس فولاد کربنی با کیفیت بالا تولید می‌شوند و در برابر ضربه و فشار قابلیت مقاومت و پایداری بسیار بالایی دارند. همچنین، این اتصالات با توجه به جنس مصرفی، قابل استفاده در برابر اکثر مواد شیمیایی و فرآیندهای صنعتی هستند.

اتصالات جوشی زانو 45 درجه زانکو، با تکنولوژی پیشرفته جوشکاری و با استفاده از دستگاه‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته، تولید می‌شوند. در این فرآیند، دو بخش مختلف لوله با استفاده از جوشکاری آرکی محافظ، در زاویه 45 درجه به هم وصل می‌شوند و سپس با استفاده از دستگاه‌های پرس و تراش، اتصالات جوشی زانو 45 درجه تولید می‌شوند.

مجموعه زانکو دارای تیم‌های بسیار عالی و کارآمد در زمینه‌های مختلف است. کمپانی زانکو تشکیل شده از تیم‌های متخصص و مجرب در زمینه پشتیبانی، کنترل کیفی، فروش و … است. جالب است بدانید که تمام پروسه تولید این اتصالات زیر نظر تیم کنترل کیفی مجرب و متخصص طی می‌شود. کیفیت و اصالت زانو ۴۵ درجه‌ای که در شرکت زانکو به شما ارائه می‌شود توسط تیم کنترل کیفی شرکت زانکو تضمین می‌شود. چرا که زانکو همواره در صدد ارائه بهترین محصولات با مقرون به صرفه‌ترین قیمت در این حوزه است. با توجه به کیفیت و استانداردهای بالا، اتصالات جوشی زانو 45 درجه زانکو برای استفاده در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، صنایع شیمیایی، نیروگاه‌ها و صنایع فولادی مناسب هستند. همچنین، این اتصالات با توجه به طراحی زیبا و ظاهری جذاب، به عنوان یک اتصالات لوله با کیفیت و قابل اعتماد شناخته می‌شوند.

 
انواع زانو 45 درجه

انواع زانوها

زانو ها در انواع مختلف یکی از مواد اتصال دهنده پر کاربرد در صنایع و تاسیسات می باشد. به برخی از کاربردهای آن ها در بخش های قبلی اشاره شد. زانو 45 درجه مایسنمان و درزدار ویژگی های قابل توجهی دارد. همان طور که گفته شد برای تغییر جهت جریان از این قطعه استفاده می شود. این کاربرد آن را حتما در منازل خود مشاهده کرده اید. زانو ها به دو دسته اصلی مانیسمان و درزدار تقسیم می شود. باید بگوییم که فرایند تولید این دو نوع زانو به کلی با هم متفاوت است. برای همین ویژگی‌های متفاوتی را به نسبت یک دیگر ارائه می دهند. لوله‌های درز دار مقاومت کم تری دارند. البته این به معنای این نیست که مقاومت آن پایین است. بلکه منظور آن است که در قیاس زانو بدون درز، مقاومت کم تری در برابر فشار های وارده دارد.

همبن مورد باعث می شود که زانو مانیسمان دارای تحمل و فشار کاری بیشتری نسبت به زانو درزدار باشد. و در موارد حساس و مخاطره آمیز مانند لوله کشی گاز؛ از این زانو استفاده شود. زانو جوشی بر اساس زاویه به سه دسته 45 90 و 180 درجه طبقه بندی و تولید می شود. که در این نوشتار به نمونه 45 درجه آن می پردازیم. البته سایر نمونه های زانویی نیز در زانکو عرضه می شود؛ که توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

مزایای زانو 45 درجه مانیسمان

در این بخش از نوشتار قصد داریم به بیان مزایای زانو 45 درجه بپردازیم. اولین موردی که در این خصوص می توانیم به آن اشاره کنیم این است که؛ این محصول از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. همین مورد باعث شده است که در بسیاری از شرایط آب هوایی بتوان بدون نگرانی از آن استفاده کرد. به طور مثال در صنایعی که در رطوبت فعال هستند از این زانویی زیاد استفاده می شود. از آن جایی که زانو 45 درجه مقاومت بالایی دارد باید بگوییم انتخاب اول در صنایع حساس است. علت این موضوع یعنی ضد زنگ بودن و مقاوم بودن این است که؛ زانو 45 درجه مانیسمان دارای پوشش مناسب می باشد. همین موارد باعث شده است که این محصول مقاوم در برابر شرایط جوی سرما باشد. و در این شرایط کارایی خود را از دست ندهد. و بتواند به بهترین نحو به انتقال سیالات بپردازد.

همچنین باید بگوییم که این محصول در کنار کارایی بسیار مناسب در درجه حرارت پایین؛ در حرارت نیز عمل کرد بسیار مناسبی دارد. همچنین باید بگوییم که زانو 45 درجه دارای عمر طولانی است. که این مورد باعث می شود هزینه های نگهدای آن به شکل قابل توجهی پایین بیاید. همچنین لازم به ذکر است که استحكام استاتيكي بالایی در زانو بدون درز قابل مشاهده است.  از این رو دارای تحمل فشار بالا می باشد. نو دیگر اتصالات، اتصالات دنده ای است. اتصالات دنده ای نیز کاربرد های جالب توجهی دارد. برای آشنایی بیشتر با محصول اتصالات دنده ای، وارد صفحه اتصالات دنده ای شوید.

موارد استفاده زانو ۴۵ درجه مانیسمان
زانو 45 درجه مانیسمان

ویژگی های زانو 45 درجه

زانوی 45 درجه جوشی از لوله های بدون درز یا مانیسمان ساخته می شوند. برای همین ویژگی های مشابه این لوله ها دارند. برای استفاده از شیر آلات صنعتی بسیار اهمیت دارد که از چه نوع لوله ای استفاده می شود. همان طور که گفته شد زانوهای مانیسمان تحمل فشار بیشتری نسبت به زانوی 45 درجه درزدار دارند. این مورد در خصوص لوله های مانیسمان نیز مصداق دارد. از این در در صنایع مهم و حساس از این نوع لوله و زانو استفاده می شود. نحوه اتصال زانو بدون درز به لوله به صورت جوشی است. زانو 90 درجه جوشی دارای همین ویژگی ها است. از این محصولات غالبا در فشارهای کاری بالا از آن استفاده می شود. چرا که می توان این اطمینان را داشت که در این شرایط نیز کارایی خود را حفظ می کنند. و به این زودی ها آسیب ندیده و خراب نمی شوند.
زانوی ۴۵ درجه دارای خصوصیات بسیار کاربردی است که باعث بالا رفتن استفاده از آن در صنایع مختلف می‌شود. به طور مثال داشتن زاویه ۴۵ درجه، به شما کمک می‌کند که بتوانید در انواع لوله کشی جریان مایعات را به سمت دلخواه تغییر دهید.
همچنین باید بدانید که لوله ۴۵ درجه همواره سایزهای مختلف طراحی می‌شود تا بتواند نیازهای صنایع مختلف را در موقعیت‌های متفاوت برطرف کند. همچنین این‌ها از فلزات مقاوم تولید می‌شوند. مانند فولاد کربن، استیل و آلومینیوم.
همچنین لوله زانو ۴۵ درجه دارای مقاومت بسیار بالایی است و این مقاومت به مواد اولیه‌ای برمی‌گردد که در طول پروسه تولید از آن استفاده شده است. مقاومت لوله زانو ۴۵ درجه در برابر فشار و دمای بالا متفاوت است.
همچنین جالب است بدانید که پروسه نصب و نگهداری لوله زانو ۴۵ درجه سادگی قابل انجام است و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتری دارد و به همین خاطر است که شما نیاز به تخصص زیادی ندارید که بتوانید از این لوله استفاده کنید. نصب و نگهداری آسان این قطعات، یکی از دلایل محبوبیت این لوله‌ها است.

زانو مانیسمان یا درزدار بر اساس زاویه به سه دسته 45، 90 و 180 درجه طبقه بندی می شوند. که در این نوشتار به نمونه 45 درجه آن می پردازیم. زانو 90 درجه جوشی هم نوع دیگر آن است. زانو را می توان به عنوان پر مصرف ترین محصولات در لوله کشی ها دانست. زانو یکی از مواد اتصال دهنده پرکاربرد در صنایع و تاسیسات می باشد. که برای تغییر زانو مانیسمان دارای تحمل و فشار کاری بیشتری نسبت به زانو درزدار می باشد. زانو 90 درجه جوشی از دیگر محصولات زانکو است. برای خرید زانو 90 درجه جوشی، وارد صفحه زانو 90 درجه جوشی شوید.

روش تولید زانو 45 درجه

یکی از موضوعات جذاب در خصوص قطعات صنعتی فرایند تولید آن است. در این قصد داریم فرایند و روش تولید زانو بدون درز را بررسی کنیم. زانو جوشی مانیسمان 45 درجه از فولاد ضد زنگ ساخته می شود. همان طور که از نام آن پیدا است، این نوع اتصال به روش یک تکه بدون درز تولید می شود. که همان طور که گفته شد مشابه فرانید تولید لوله است. جالب است بدانید که در فرایند تولید آن از هیچ نوع جوشکاری استفاده نمی شود. همین موضوع استحکام آن را به طرز چشم گیری افزایش می دهد. معمولا زانو به صورت لب به لب در کنار لوله مانیسمان هم سایز خود قرار می گیرد. سپس دور آن با دقت بالا جوشکاری می شود. در این مرحله باید دقت شود که آب بندی شود. همچنین بعد از جوشکاری باید هیچ گونه درزی در آن وجو نداشته باشد.

مراحل تولید لوله زانو ۴۵ درجه به شرح زیر است؛
طراحی و ساخت قالب لوله، پوشاندن قالب با روغنیا ماده جداساز جهت حفظ پاکیزگی و بالا بردن کیفیت پروسه تولید، چک شدن موارد توسط تیم کنترل کیفی برای رفع نقص و یا خرابی، نصب و تثبیت قالب برای ثابت ماندن قالب در هنگام ریختن ماده اولیه، ریختن ماده اولیه که معمولاً فلز داغ است، صاف کردن سطح قالب تا شکل نهایی لوله به بهترین نحو به دست بیاید، خشک کردن و جداسازی مواد اولیه از قالب، بازرسی کیفی در انتها جهت حاصل شدن اطمینان، نگهداری و حمل لوله.
معمولاً در پروسه تولید چنین قطعاتی، یک قالب مناسب برای این تجهیزات، با استفاده از روش‌های روز دنیا طراحی می‌شود. این قالب دارای دو قسمت است، قسمت اول برای بخش فوقانی زانو و بخش دیگر برای بخش سفلی آن طراحی می‌شود. در ادامه این پروسه مواد اولیه درون قالب ریخته می‌شوند. همانطور که می‌دانید معمولاً مواد اولیه از جنس انواع فلزات مانند فولاد هستند که مقاومت و سختی لازم را برای استفاده در صنایع مختلف دارند. بعد از وارد شدن حرارت و فشار کافی، مواد اولیه شکل نهایی خود را پیدا می‌کنند. سپس و در انتها زانوهای تولید شده را با کمک اپراتورهای متخصص از قالب خارج می‌کنیم و از آنها برای استفاده از عملیاتی همچون جوشکاری و فرایندهایی شبیه به این استفاده می‌کنیم.

برای اتصال لوله و زانو لازم است که طرف دیگر آن نیز به همین ترتیب به لوله بعدی جوش داده می شود. این موارد برای تغییر جهت لوله مورد نظر انجام می شود. بعد از اتمام کار کلیه جوش ها تست می شود و کاملا بدون نقص باشد. لازم به توضیح است که کلیه اتصالات مانیسمان از این قاعده مستثنا نیستند. لازم به توضیح است که در ساخت زانو، دو روش جهت تولید وجود دارد. تولید زانو جوشی به روش سرد؛ تولید زانو جوشی به روش گرم انجام می شود. که در مقاله این جداگانه به بررسی آن می پردازیم.

زانو 45 درجه جوشی مانیسمان

خرید از زانکو

مهم است که همواره خرید چنین تجهیزاتی از فروشگاه‌های معتبر که سابقه کافی را در زمینه فروش این محصولات دارند، صورت بگیرد. استفاده از تجهیزات و قطعات استاندارد که با روش‌های روز دنیا طراحی و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شده‌اند، در هنگام فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که سلامتی و ایمنی فعالیت‌ها تا بخش زیادی به استفاده از چنین تجهیزاتی بستگی دارد. اگر شما هم صاحب مشاغلی هستید که نیاز به استفاده از چنین قطعاتی دارید و در جستجوی یک فروشگاه معتبر و مجرب برای تامین چنین تجهیزاتی هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم در این بخش به معرفی و بررسی شرکت زانکو به عنوان پیشروی این صنعت بپردازیم.

شرکت زانکو یکی از معتبرترین تأمین کنندگان قطعات لوله و اتصالات جوشکاری در ایران است. این شرکت قادر به تامین انواع زانوهای 45 درجه جوش داده شده با انواع مختلف جوشکاری مانند جوشکاری قوسی، جوشکاری TIG و MIG است. زانوهای جوش داده شده 45 درجه که توسط شرکت زانکو تأمین می‌شوند، با استفاده از مواد با کیفیت بالا و با رعایت استانداردهای مربوطه تولید می‌شوند. تمام محصولاتی که در شرکت زانکو تامین و یا تولید می‌شوند با استفاده از روش‌های مطابق استاندارد روز دنیا طراحی و همچنین با بهره‌گیری از مرغوب‌ترین مواد اولیه تهیه و تولید شده‌اند. زانکو به دلیل داشتن سابقه‌ای قابل قبول در زمینه تامین و فروش چنین تجهیزاتی، با انواع نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما در این زمینه آشنا شده است و همواره می‌کوشد تا با ارائه بهترین خدمات و محصولات با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت، از نگرانی‌های شما در این زمینه بکاهد. علاوه بر این، شرکت زانکو انواع زانوهای جوش داده شده را با قیمت مناسب و در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهد. برای خرید زانو 45 درجه جوشی از شرکت زانکو، می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و با کارشناسان فنی آنها تماس بگیرید. همچنین، می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین زانکو، سفارش خود را ثبت کنید و به سرعت به دست خودتان برسانید. در هر صورت، شرکت زانکو می‌تواند بهترین گزینه برای تأمین زانو 45 درجه جوشی با کیفیت و قیمت مناسب باشد.

تولید زانو 45 درجه جوشی

تولید زانو 45 درجه، یک فرآیند تولید قطعات لوله و اتصالات جوشی است که برای تغییر جهت یک خط لوله استفاده می‌شود. این نوع زانوها معمولا در زوایای 45 درجه از نقطه اتصال دو قسمت مختلف لوله جوش داده می‌شوند. تولید زانو 45 درجه با استفاده از موادی همچون فولاد، استیل و آلیاژهای مختلف انجام می‌شود. فرآیند تولید زانو 45 درجه با استفاده از دو روش اساسی انجام می‌شود:

  1. جوشکاری: در جوشکاری معمولاً مواد مهندسی همچون فلز، سرامیک و … با هدف اتصال دائمی و با استفاده از حرارت بالا و ذوب ماده به یکدیگر متصل می‌شوند. در این روش، دو قسمت لوله به هم وصل می‌شوند و سپس در زاویه 45 درجه از نقطه اتصال، جوش داده می‌شوند. این نوع زانوها بیشتر در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، صنایع شیمیایی و فولاد استفاده می‌شوند.

  2. فرم دهی: در پروسه فرمدهی لوله که پس از مراحل طراحی و ساخت قالب، پوشاندن قالب با روغن و ریختن مواد اولیه، صورت می‌گیرد. لوله‌ها و قطعات توسط دستگاه‌های مدرن و مجهز فرمدهی می‌شوند تا به شکل زانوی ۴۵ درجه در بیایند. این روش بیشتر برای تولید زانوهای کوچک و با قطر کمتر استفاده می‌شود.

به طور کلی، تولید زانو 45 درجه با رعایت استانداردهای مربوطه و استفاده از مواد با کیفیت بالا، می‌تواند به عنوان یک قطعه لوله و اتصالات جوشی با کیفیت و قابل اعتماد محسوب شود. شما می‌توانید زانوی ۴۵ درجه را با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت از کمپانی زانکو تهیه بفرمایید. اصالت تمام محصولاتی که شما از کمپانی زانکو خریداری می‌کنید توسط تیم کنترل کیفی، ضمانت می‌شود. شرکت زانکو به شما این اطمینان را می‌دهد که تمام محصولاتی که در حال ارائه آن است، با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره از شرکت زانکو با شماره تماس‌های شرکت زانکو تماس حاصل فرمایید تا تجربه کم نظیر را در زمینه خرید قطعات لوله و اتصالات جوشی، کسب کنید.