وبلاگ

شیر سوپاپی – شیر سوزنی چدنی

شیر سوپاپی – شیر سوزنی چدنی
شیر سوپاپی - شیر سوزنی چدنی شیر سوپاپی - شیر سوزنی چدنی

شیر سوپاپی – شیر سوزنی چدنی

شیر سوپاپی چدنی یا شیر سوزنی چدنی یکی از انواع شیرآلات چدنی است؛ به آن نیدل ولو نیز گفته می شود. شیرفلکه سوپاپی سوزنی فاراب لرزش کمی در سیستم ایجاد می کند. حداکثر دمای قابل تحمل این شیر 70 درجه سانتی گراد است. نکته جالب توجه در مورد شیر فلکه سوزنی میراب؛ امکان تعویض قطعات، تعمیر و نگهداری و سرویس، بدون خارج کردن آن از شبکه لوله می باشد. از شیر سوپاپی سوزنی برای کنترل جریان سیالات استفاده می شود. مهم ترین استفاده ای که از شیر سوپاپی سوزنی می شود قطع و وصل جریان می باشد. کاربرد شیرفلکه سوپاپی سوزنی در سیستم های سوخت رسانی و تخلیه آب و هوا می باشد. از ویژگی های این شیر در مقایسه با شیرآلات کشویی می توانیم؛ به کاهش ایجاد ارتعاش اشاره کنیم. باید بگوییم این شیرآلات چدنی، کاربرد های مختلفی دارند. با کلیک روی لینک شیرآلات چدنی از صفحه مرتبط با این شیرالات دیدن کنید.

ارتباط با کمپانی زانکو

021-88475940-1

0912-0383889

021-86174283

021-86174127

021-22392688

021-22392699

معرفی شیر سوزنی سوپاپی

از شیر سوپاپی معمولا در مواردی که نیاز به کنترل جریان می باشد؛ مانند سیستم های خنک کننده ی آبی، سیستم های سوخت رسانی و سیستم های تخلیه آب و هوا استفاده می شود. برای نصب و استفاده از شیر سوپاپی چدنی باید از کارشناس مربوطه کمک گرفت. از شیر سوپاپی معمولا برای مواردی که نیاز به کنترل جریان باشد. کاربرد شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی در قطع و وصل جریان است؛ و نسبت به شیر کشویی لرزش کم تری دارد. مهم ترین مزیت شیر های سوزنی امکان کنترل جریان و دبی خروجی سیال می باشد؛ بر خلاف شیر های پروانه ای که مناسب کنترل جریان نمی باشند. یکی از ویژگی هایی که شما را برای خرید شیر سوپاپی به شک می اندازد؛ افت فشار در حین کار کردن می باشد. این شیر صنعتی به گونه ای طراحی می شود که؛ یک قطعه سوزنی از این محصول می شود.

از این شیر هم برای کاهش فشار جریان استفاده می شود؛ با این تفاوت که نسبت به شیرهای سوزنی نرمال فشار بیشتری را تحمل می کنند. کاربرد شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی در صنایع مختلف برای مثال در دیگ های بخار؛ نیروگاه ها و پالایشگاه ‌ها است. شیرهای سوپاپی میراب، در دو مدل کنترل با عملگر دستی (فلکه) یا با عملگر برقی قابل عرضه است. شیر سوپاپی از انواع شیرآلات صنعتی می باشد که؛ توسط برند های مختلف مانند فاراب تولید می شوند. شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع شیرآلات صنعتی، روی لینک شیرآلات صنعتی کلیک کنید.

مزایا و معایب شیر سوپاپی سوزنی
کاربرد شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی

کاربرد شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی

کاربرد اصلی این شیر در خطوط جریان برای کنترل و شکستن فشار جریان می باشد. شیر های سوزنی برای تخلیه سرویس ورودی به اتمسفر در دو نوع هود دار و بدون هود تولید می گردند. این محصول در طول خط جریان افت فشار زیادی دارد. عملکرد شیر سوپاپی به نیروی بیشتری برای حرکت نیاز دارد. مشخصات فنی شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی این طور است که؛ سیال بعد از ورود به شیر، به محفظه حفره مانند کوچکی می رود. مهم ترین مزیت شیر های سوزنی امکان کنترل جریان و دبی خروجی سیال می باشد؛ بر خلاف شیر های پروانه ای که مناسب کنترل جریان نمی باشند. برای این که در خصوص شیرهای سوپاپی اطلاعات بیشتری را کسب کنید؛ توصیه ما این است که با کارشناسان ما تماس بگیرید. لازم به توضیح ایت که شیرآلات با توجه به شرکت سازنده و نیاز بازار در متریال های گوناگونی ساخته می شوند.

چدن هم در نوع خود ماده ای فوق العاده برای تهیه شیرآلات محسوب می شود؛ که در عین مقرون به صرفه بودن بسیار هم قدرتمند است. سایر مشخصات فنی شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی این است که؛ برای تنظيم دقيق ميزان جريان عبوری سيال استفاده می شود. شیرهای سوپاپی میراب، در دو مدل کنترل با عملگر دستی (فلکه) یا با عملگر برقی قابل عرضه است. شیر سوپاپی در انواع متفاوتی وجود دارد که یکی از انواع آن شیر سوپاپی مورب است. اما از انواع دیگر شیرآلات میتوان به شیرآلات استیل اشاره کرد. این شیرالات استیلی، یکی از محبوب ترین شیرآلات شرکت زانکو است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه روی لینک شیرآلات استنلس استیل زیر کلیک کنید.

مشخصات فنی شیر سوپاپی

کاربرد شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی در قطع و وصل جریان است؛ و نسبت به شیر کشویی لرزش کم تری دارد. قطعات شیرفلکه سوپاپی (سوزنی) میراب؛ توسط رنگ اپوکسی آبی و به روش الکتروستاتیک پوشانده شده اند. شیر سوپاپی چدنی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ برای اینکه بتوانید از شیر سوپاپی چدنی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. یکی از مهم ترین معایبی که شیر های سوپاپی سوزنی دارند این است؛ که قطعات داخلی ان غیر قابل دسترسی هستند. این شیر ها در حین کار کردن افت فشار کمی ایجاد می کنند. شیرفلکه سوپاپی سوزنی فاراب لرزش کمی در سیستم ایجاد می کند. یکی از ویژگی های شیر فلکه سوپاپی سوزنی که باعث تغییر قیمت آن می شود؛ برند تولید کننده آن می باشد. شیرفلکه سوزنی فولادی فلنجدار سوزنی طوری طراحی شده اند که؛ سیال از لحظه ورود تا خروج از شیر 180 درجه تغییر جهت می دهد.

عملکرد کلی شیر سوزنی مانند کلیه شیرآلات در کنترل جریان سیال است. این شیر کاربردی در سایز های متنوعی تولید می شود. قبل از خرید هر نوع شیر یا اتصال صنعتی بهتر است؛ اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید تا بتوانید بهترین و باکیفیت ترین محصول را خریداری کنید. سایز پورت های رایج برای ساخت دریچه های شیر سوزنی بین 8/1 تا 2 اینچ متغیر است. کاربرد شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی در صنایع مختلف؛ برای مثال در دیگ های بخار، نیروگاه ها و پالایشگاه ‌ها است. زانکو عرضه کننده  این محصولات است.

مشخصات فنی شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی
انواع شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی

انواع شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی

مهم ترین ویژگی شیرفلکه سوزنی سوپاپی فولادی این است که؛ اگر شیر کامل باز نباشد فرسوده نخواهد شد و طول عمر بالایی دارد. کاربرد اصلی شیرفلکه سوپاپی سوزنی میراب در تنظیم جریان صنایع می باشد که؛ برای صنایع کشاورزی و شهری مورد استفاده قرار می گیرد. از شیر فلکه سوپاپی صاف چدنی PN۱۶ سایز ۵ اینچ وگ آب استفاده می شود که؛ این شیر نقش انتقال دهنده را ایفا می کند. از این شیر به منظور کنترل جریان گاز، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها؛ نیروگاه ها و دیگ های بخار استفاده می شود. یکی از انواع شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی شیر سوزنی نرمال است؛ و در خطوط جریان برای کنترل و شکستن فشار جریان کاربرد دارد. این شیرفلکه سوپاپی می تواند تا دما 100 درجه سانتی گراد را تحمل کند. به همین دلیل است که به آن شیر سوزنی سوپاپی می گویند.

شیر سوزنی رینگ پره ای که برای کاهش فشار جریان استفاده می شود؛ و نسبت به شیرهای سوزنی نرمال فشار بیشتری را تحمل می کنند. افت فشار در این شیر ها نسبت هب شیر های کشویی کمتر بوده؛ و اصطکاک کمتری در حین کار کردن ایجاد می کنند. این ابزار از مواد فولادی، برنج، برنز و چدن تهیه می شوند؛ و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. سردنده جوشی محصول دیگر زانکو است. 

مزایا و معایب شیر سوپاپی سوزنی

چدن هم در نوع خود ماده ای فوق العاده برای تهیه شیرآلات محسوب می شود؛ که در عین مقرون به صرفه بودن بسیار هم قدرتمند است.  و تحمل زیادی در برابر دما و فشارهای بالا دارد. برای مواردی است که مانعی سر راه خروجی شیر که موجب بازگشت سیال به داخل شیر شود؛ وجود نداشته باشد. این شیر ها در حین کار کردن افت فشار کمی ایجاد می کنند. شیرفلکه سوپاپی سوزنی فاراب لرزش کمی در سیستم ایجاد می کند. یکی از مهم ترین معایبی که شیر های سوپاپی سوزنی دارند این است که؛ قطعات داخلی ان غیر قابل دسترسی هستند و در صورتی که اشیایی در داخل آن گیر کرده باشد. نمی توان آن را از خط لوله خارج کرد. لازم به توضیح است که برای دسترسی به قطعات داخلی آن باید این شیر را باز کنید؛ و به همین دلیل نگهداری آن با مشکلاتی همراه است.

عملکرد کلی شیر سوزنی مانند کلیه شیرآلات در کنترل جریان سیال است. شما می توانید با توجه به نیاز خود، سایز خاصی را انتخاب و آن را سفارش دهید. از این شیر به منظور کنترل جریان گاز، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، نیروگاه ها و دیگ های بخار استفاده می شود. نیروی مورد نیاز برای حرکت شیر سوپاپی سوزنی نسبت به شیرهای کشویی بیشتر است. از شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی برای صنایع کشاورزی و شهری؛ و محیط هایی با دمای 70 درجه سانتی گراد استفاده می شود. اتصالات در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوشتار به یکی از شیرآلات پرداختیم.

مشخصات فنی شیر سوپاپی یا شیر سوزنی چدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *